تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۱۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۹۱۳۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مراسم گرامیداشت انقلاب شکوهمند اسلامی در تاصیکو؛

بزرگترین عبادت تفکر است/ انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است/ نسل جوان؛ ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی

‌می‌متالز - مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی رییس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امیرحسین نادری مدیرعامل، سعید عبودی رییس هیات مدیره، مدیران ارشد و کارکنان تاصیکو برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از تاصیکو، در ابتدای این مراسم سعید عبودی رییس هیات مدیره تاصیکو ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ۱۹ بهمن ماه روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است. ۴۴ سال پیش در چنین روزی اتفاق مهمی در کشور افتاد که در کنار اقشار جامعه که برای بیعت با حضرت امام (ره) آمده بودند، بخشی از نیرو‌های نظامی نیز خدمت امام شرف‌یاب شدند و بیعت خود با ایشان را به نمایش مردم ایران و جهانیان گذاشتند و ضربه مهلکی را به پیکیر رژیم ستم شاهی زدند.

عبودی تصریح کرد: امروز میزبان حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی رییس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌های اخلاقی و علمی کشور عزیزمان ایران هستیم. انشاالله در این روز خجسته که یکی از روز‌های مهم ایام الله دهه فجر است، بتوانیم از رهنمود‌های ایشان استفاده کنیم.

بزرگترین عبادت تفکر است

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی رییس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: از این توفیقی که بر بنده حاصل شده، بسیار خرسندم و از اینکه مرا به چنین نشست‌هایی دعوت می‌کنید، سپاسگزارم. توفیق بزرگی است که در بین شما جوانان هستم و اینکه در جوانی به کار اقتصادی ورود پیدا کرده‌اید بسیار مهم است و انشاالله بتوانید اقتصاد کشور را متحول کنید.

وی ضمن آرزوی موفقیت روز افزون برای کارکنان تاصیکو، افزود: یکی از توفیقاتی که خداوند به من عطا کرده، این است که قبل از فکر کردن در مورد هر شخص، اول خود را جای آن شخص قرار می‌دهم. خوب است که انسان قبل از انجام هر کاری، فکر کند. من تعدادی نوه دارم که همبازی‌های کوچک من هستند. به لحاظ حس درونی هیچ تفاوتی میان خودم و بچه‌ها احساس نمی‌کنم، اما تنها فرق من با بچه‌ها در تفکر و به کارگیری عقل است. مسوولان محترم ما هم باید همین طور باشند. خیلی از مسوولان از عقل شان استفاده می‌کنند، اما متاسفانه خیلی از مسوولان استفاده نمی‌کنند و کشور را دچار بحران می‌کنند.

وی تاکید کرد: به نظر من والاترین عبادت، تفکر و به کار گرفتن عقل است. تفکر از هر عبادتی مهم تر است. تفاوت یک فرد موحد با کسی که موحد نیست، در تفکر است.

بزرگترین عبادت تفکر است/ انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است/ نسل جوان؛ ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نداشتن تفکر و برنامه از سوی مسوولان را از مشکلات اساسی دانست و خاطر نشان ساخت: داشتن برنامه برای آینده باید از اولویت‌های کاری باشد. همان طور که می‌دانید خداوند پیامبران را برای ما فرستاد تا برنامه و مسیر را به ما نشان دهند. اگر هدف روشن نباشد، برنامه درستی نمی‌توان داشت. هدف اصلی همه ما باید رسیدن به خدا باشد. رسیدن به خدا این نیست که حتما باید نماز بخوانیم و روزه بگیریم. برای رسیدن به خدا باید دو ویژگی مهم را مدنظر قرار دهیم؛ اول از هم خوب بودن خود کار است و دیگری نیت است که باید برای رضای خدا باشد.

مرتضی آقا تهرانی تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی یکی از اولویت‌ها حفظ ارزش‌ها و داشتن باور است. به نظر من دین یعنی پاسداری از ارزش‌ها و داشتن باور. هر کسی در کار خود به این دو تا رسید، قطعا موفق خواهد شد. دوستان در کارتان واقعا موحد باشید و خدا را باور کنید و در مسیر خدا حرکت کنید. اگر هدف را گم نکنید برنامه‌ریزی‌تان هدف دار به همان سمت می‌رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: زمانی که پیامبر اکرم (ص) مبعوث شدند جوانان با ایشان دوست و سالمندان دشمن شدند. سالمندان و اشراف قریش برای اینکه منافع شان با حضرت در تضاد بود و اسلام مخالف کشتن دختر‌ها و بت پرستی بود، مخالف بودند. تمدن سازی در گرو این است که همه یک هدف را تعقیب کنند در غیر این صورت رسیدن به آن هدف، سخت و دشوار خواهد بود. امروز وضع اقتصادی کشور خوب نیست و مقصر این مساله، افراد مسوول و با دانش هستند. ما به لحاظ ذخایر و ثروت یک کشور غنی هستیم لذا نباید اقتصاد ما اینقدر ضعیف باشد و مردم در رنج و سختی باشند.

وی در پایان تاکید کرد: خدا را در همه کار‌های تان مدنظر داشته باشید و مانند علی (ع) باشید. قدر کار و برنامه‌هایتان را بدانید و برایش وقت بگذارید. اگر ذهنتان نمی‌رسد، از نظرات دیگران استفاده کنید و مشورت را سرلوحه کارتان قراردهید.

مدیرعامل تاصیکو در مراسم گرامیداشت انقلاب شکوهمند اسلامی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: دوستان ما در مجموعه صدر تامین عمدتا نسل جوان و نسل دوم انقلاب هستند. ممکن است خیلی از این جوانان انقلاب و جنگ را درک نکرده باشند، اما الان می‌دانند که برای این انقلاب هزینه‌های زیادی داه شده است.

وی به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از مدیران عامل شرکت‌های تابعه چند روز پیش در جلسه‌ای گفت که من خسته شده‌ام و می خواهم به زندگی در کنار خانواده برسم. به ایشان گفتم مشکلی نیست، اما یک چیز را مدنظر داشته باشید، افرادی که رهبر یا ولی شان را در زمان‌های حساس تنها می‌گذارند، هیچ خیری نمی‌بینند. همانطور که می‌دانید، عقبه انقلاب اسلامی ما بسیار سخت است و خون‌های زیادی برای این انقلاب ریخته شده و خون دل‌های زیادی خورده شده است. ما به این انقلاب، خون جوانان و مادران داغدار بدهکار هستیم.

نادری اظهار کرد: ما باید از جایگاهی که خدا در اختیار ما گذاشته است، استفاده لازم را کرده و برای اعتلای این انقلاب و کشور تلاش کنیم. ما نسلی هستیم که نابودی دشمنان اسلام و دیکتاتور‌های تاریخ زمان خود را دیده‌ایم. امیدوارم که پیروزی مسلمین را هم ببینیم و خداوند وعده داده هر کس که تلاش کند را یاری می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بهترین تصمیم‌ها در دولت مردمی گرفته شود تا خیر و برکت برای مردم عزیز ایران حاصل شود.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

بزرگترین عبادت تفکر است/ انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است/ نسل جوان؛ ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده