تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۴۹۳
کد خبر: ۲۹۱۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جان گرفتن روند صعودی" تاصیکو "

" تاصیکو " رکورد زد

‌می‌متالز - ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در دی‌ماه به بالاترین سطح از آغاز سال مالی خود رسیده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد، "تاصیکو" میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در دی‌ماه از خود برجای گذاشت مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی بود.


عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در دی‌ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "تاصیکو" بالغ‌بر ۵ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان بود و مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۵۰۲ میلیارد تومان بود.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در پرتفوی بورسی در مقایسه با ماه گذشته ۳ درصد افزایش پیدا کرد، ارزش بازار پرتفوی بورسی "تاصیکو" در دهمین ماه از سال جاری در شرکت‌های بازار سرمایه ۵۳ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان به ثبت رسید.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "تاصیکو"

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۵۳ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۸۴۲ درصدی را به همراه داشت.

ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۲۶ درصدی همراه بوده است؛ همچنین ارزش بازار این شرکت در دی‌ماه به بالاترین سطح از آغاز سال مالی خود رسیده است. مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های " تاصیکو" نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی این شرکت نیز با رشد ۱۹۸ درصدی نسبت به دوره مشابه، عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است.


عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "تاصیکو" مربوط به بخش «فلزات اساسی» با یک هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «استخراج زغال‌سنگ»، «کاشی و سرامیک» و «فلزات اساسی» با افزایش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «ملی صنایع مس ایران» با ۱۷ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بود، همچنین «فولاد مبارکه اصفهان» نیز با ۸ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۵۰۲ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این دوره مربوط به «توسعه معادن پارس تأمین» با ۲۰۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «فولاد اکسین خوزستان» با ۷۸ میلیارد تومان بود.

"تاصیکو” با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی طی عملکرد ۸ ماهه در سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ از محل واگذاری سهام به سود ۱۷۴ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته ۶۹۱ درصد از محل واگذاری سهام رشد داشته است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده