تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۹۱۹۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت زغال سنگ، مهم‌ترین خواسته کارگران معادن

‌می‌متالز - اعضای کمیسیون کارگری کوهبنان، خواستار پیگیری برای افزایش قیمت زغال سنگ تولیدی معادن شدند.

به گزارش می‌متالز، کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان به ریاست فرماندار و با حضور مدیرعامل شرکت زغال سنگ استان کرمان، رئیس اداره کار کوهبنان، کارشناس سیاسی فرمانداری و نمایندگان معادن چشمه پودنه و ۱۲ -۱۴ در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزاری شد.

در این جلسه مجید توکلی بر توجه به وضعیت معیشتی کارگران و پرداخت به موقع پاداش و حقوق کارگران در معادن خصوصی و دولتی و پیگیری برای پرداخت تسهیلات به معادن تاکید کرد.

او بیان داشت: کارگران در صف مقدم جبهه اقتصاد قرار دارند و کارگران معادن زغال سنگ با حضور در اعماق درونی در سخت‌ترین شرایط، نقش مهمی در پویایی اشتغال و اقتصاد کشور دارند.

فرماندار کوهبنان افزود: بیشترین جمعیت کوهبنان و بخش طغرالجرد در معادن زغال سنگ خصوصی و دولتی، معادن سرب و روی مشغول به کار هستند.

او ادامه داد: برای راه اندازی صنایع جانبی و پایین دستی در جوار معادن زغال سنگ پیگیری‌های فراوانی صورت گرفته است؛ بنابراین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فرش قرمز پهن می‌کنیم.

در این جلسه حاضران خواستار پیگیری برای افزایش قیمت زغال سنگ تولیدی معادن، پرداخت یارانه و تسهیلات کم بهره از سوی دولت، پرداخت تسهیلات بانک‌ها به کارگران شدند و افزایش قیمت چوب و بالا بودن هزینه‌های جاری را مهم‌ترین چالش پیش رو عنوان کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده