تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۱۱۸۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری مراسم عزاداری در منطقه معدنی همکارِ کوهبنان

‌می‌متالز - به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، کارگران معدن زغال سنگ همکار به عزاداری پرداختند.

به گزارش می‌متالز، مسوولین شهرستان‌های کوهبنان و راور با حضور در جمع کارگران معدن زغال سنگ همکارِ کوهبنان ضمن خدا قوت در مراسم عزاداری و نوحه سرایی که به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد، شرکت کردند.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان در این آیین گفت: کارگران در رونق تولید و اقتصاد کشور نقش مهمی را بر عهده دارند؛ لذا همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار دارند.

او ابراز داشت: کارگران در محرم سال ۵۷ در لبیک به ندای حضرت امام (ره) با برافراشتن پرچم عزای حسینی، در دوران دفاع مقدس با جانفشانی، دوران سازندگی با همت و ایثار فراوان، دوران سخت کرونا با جانفشانی و در دوران تحریم و تهدید با همت وصف ناشدنی همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری در خط مقدم تولید بودند تا انقلاب اسلامی با صلابت و اقتدار مسیر خود را طی کند.

فرماندار کوهبنان راه برون رفت شرکت زغال سنگ که زمینه اشتغال برای شهرستان‌های شمالی استان کرمان را رقم زده، تولید بیشتر دانست.

او افزود: جا دارد کارگران به عنوان رزمندگان و مجاهدین جبهه اقتصاد تلاش کنند تا در راستای تولید بر اساس منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

توکلی تصریح کرد: عزاداری بر امام حسین (ع) صفای دل می‌آورد و افسردگی را از انسان دور می‌کند و در عالم قبر و قیامت هم انسان از لطف و محبت سید الشهدا بهره مند می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده