تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۷۳۶۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لزوم بهره مندی از نیرو‌های بومی در معادن

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان ویژگی‌های صنعتی و معدنی خاصی دارد لذا در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نفر در معادن مشغول به کار هستند.

به گزارش می‌متالز، جلسه شورای اداری کوهبنان با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری کوهبنان، رئیس کل دادگستری و معاونین، اعضای شورای اداری، اعضای شورای تامین و رئیس دفتر نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در تالار اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها گفت: مدیران باید جهادی، فعال و انقلابی برای خدمت رسانی به مردم عزیز شهرستان کوهبنان تلاش کنند.

در ادامه مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری گفت: مسوولان باید حرکت‌های نمایشی نداشته باشند لذا شاهد حضور پرکار رئیس کل دادگستری کرمان در شهرستان‌های استان بصورت میدانی و جهادی هستیم.

توکلی گفت: در جریان سیل اخیر سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، راهداری و هلال احمر در کنار سایر ادارات بحران را مدیریت کردند و گام‌های خوبی برای خدمت رسانی برداشتند.

وی ابراز داشت: برای پاسخ گویی به مردم تاکنون چند میز خدمت در مصلای نماز جمعه برگزار شده که هفته قبل در جمع نمازگزاران جمعه پابدانا بودیم.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: شهرستان کوهبنان ویژگی‌های صنعتی و معدنی خاصی دارد لذا در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نفر در معادن مشغول به کار هستند در بحث معادن سرب و روی، میراث فرهنگی هم کوهبنان ظرفیت‌های بارز و نهفته‌ای دارد.

وی بیان داشت: از خواسته‌های اصلی در کوهبنان تکمیل جاده است که با احداث جاده جدید ضمن کاهش مسیر شاهد صرفه جویی در زمان و سوخت خواهیم بود.

توکلی افزود: تکمیل استخر کوهبنان، احداث کتابخانه عمومی کوهبنان از خواسته‌های بحق مردم کوهبنان است بحث ابقای دادگستری به روال قبل از دیگر خواسته‌های بحق مردم کوهبنان می‌باشد.

در ادامه حجت الاسلام حمیدی گفت: مردم کوهبنانی مذهبی و فرهنگی هستند در دوران مبارزه با حکومت ستم شاهی و در دوران دفاع مقدس مردم کوهبنان نقش آفرین بودند.

وی ابراز داشت: مردم هر منطقه باید از ظرفیت‌های خدادادی بهره ببرند، چون اولویت بهره برداری از معادن با مردم بومی است که از اشتغال در معادن بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: میراث فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی باعث شده که کوهبنان به بام فرهنگی استان کرمان مزین شود البته کوهبنان آب و هوای مساعد، ظرفیت‌های کشاورزی و باغداری خوبی دارد.

وی اظهارکرد: در دستگاه قضایی در کنار وظایف ذاتی برای حفظ توانمندی شهرستان‌ها هم گام بر می‌داریم حمایت حقوقی و قضایی از تولید، بحث کشاورزی و معدن را مد نظر داریم.

حجت الاسلام حمیدی ابراز داشت: حفاظت و حراست از منابع ملی از جمله وظایف دستگاه قضاست که درست و بجا استخراج و بهره برداری شود و با کسانی که بهره برداری نادرست دارند برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالی که سال‌ها مقام معظم رهبری بر تولید تاکید دارند باید از سرمایه گذاران در عرصه تولید و اشتغال حمایت شود موانع سرمایه گذاری و تولید برطرف گردد تا این سرمایه وارد بازار کاذب نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مشکل گشایی از مردم باید محور تلاش و فعالیت مدیران باشد لذا نباید به ساعت اداری بسنده کنیم بلکه باید با همت، تلاش، دلسوزی و جهادی گام برداریم تا مردم به نظام و انقلاب امیدوار شوند در حالی که دشمن در راستای ناامید کردن مردم گام بر می‌دارد.

وی تاکید کرد:هر مسوولی که باعث نا امیدی مردم شود خوراک دادن و خدمت کردن به دشمنان است تا مسوولان نظام را ناکارآمد نشان دهند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در وقت ظهور حضرت، ولی عصر (عج) ما را از سمت فعلی حذف نکند.

وی تاکید کرد: دادگستری کوهبنان عملکرد خوبی دارد و به پرونده‌ها رسیدگی به موقع دارد که ۹۸ درصد نرخ میانگین رسیدگی به پروند‌های قضایی در دادگستری کوهبنان است البته ۱۲۵۰ پرونده در پنج ماه اول امسال به دادگستری کوهبنان وارد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده