تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۶۸۸۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیگیر حضور وزیر صمت در کوهبنان هستیم/ ۶۵ درصد حقوق دولتی معادن در استان کرمان وصول می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار کوهبنان گفت: پیگیر حضور وزرای صمت و گردشگری در سفر ریاست محترم جمهوری در شهرستان کوهبنان هستیم.

به گزارش می‌متالز، جلسه رفع موانع تولید در معادن کوهبنان با حضور مدیرکل و معاونین صمت استان کرمان، فرماندار کوهبنان، مدیران شهرستان و سرمایه گذاران بخش خصوصی معادن در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار شد.

در این نشست مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: کوهبنان بهشت معادن استان کرمان است به گونه‌ای که بزرگترین معادن زغال سنگ در شهرستان کوهبنان قرار گرفته که بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت دارند.

به گفته توکلی در کوهبنان معادن غنی سرب و روی، خاک نسوز، سنگ آهن، مس ودیگر ذخایر وجود دارد که این مهم زمینه را برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی رقم زده است.

فرماندار کوهبنان گفت: تمام تلاش خود را معطوف کردیم که در جوار معادن زغال سنگ صنایع جانبی و‌پائین دستی راه اندازی کنیم تا از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.

او می‌گوید: توجه به کارگران باعث دلگرمی آنان می‌شود و این مهم بر بهره وری و افزایش تولید اثر مستقیم دارد.

به گفته توکلی، کوهبنان بهشت معادن است باید همگان تلاش کنند تا به بهشت سرمایه گذاران مبدل شود.

فرماندار کوهبنان گفت: با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بزودی مطالعات پروژه فاضلاب شهری کوهبنان به دستور وزیر آغاز خواهد شد.

فرماندار کوهبنان می‌گوید: سرمایه گذاری در بحث معادن را پیگیری خواهیم کرد تا از وجود سرمایه گذاران توانمند برای رونق اقتصاد منطقه و اشتغال بهره ببریم.

توکلی گفت: پیگیر حضور وزرای صمت و گردشگری در سفر ریاست محترم جمهوری در شهرستان کوهبنان هستیم.

حسینی نژاد مدیر کل صمت استان نیز دراین نشست گفت: جا دارد سرمایه گذاران قبل از هر اقدامی قوانین و مقررات، بخشنامه‌های مربوط به معادن را مطالعه کنند.

او می‌گوید: کرمان بهشت معادن است که در چند سال آینده جز استان‌های صنعتی در کشور خواهد بود.

به گفته مدیر کل صمت استان کرمان در سال گذشته بیش از ۶۵ درصد حقوق دولتی معادن در استان کرمان وصول شده که ۱۵ درصد برای زیر ساخت‌ها باید به استان عودت داده می‌شد که در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۵ به استان کرمان اختصاص پیداکرده است.

حسینی نژاد گفت: در سال جاری اقتصاد نفتی جای خود را به اقتصاد مالیاتی و معدنی داده که سهم استان کرمان ۲۲ هزار میلیارد تومان است که واحد‌های صنعتی، معدنی و اصناف باید بیش از ۶۵ درصد حقوق دولتی را پرداخت کنند.

مدیر کل صمت استان کرمان گفت: با کارخانه جات در قالب مسوولیت‌های اجتماعی معادن تفاهم نامه امضا کردیم که در حال حاضر بیش از ۱۷۰ پروژه از محل تبصره ۵ تامین اعتبار شده است.

به گفته حسینی نژاد با کمک نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و فرماندار شهرستان کوهبنان دنبال هستیم تا مشکلات زیست محیطی، منابع طبیعی و انرژی اتمی خصوصا شرکت صبا نور مرتفع شود.

به گفته مدیر کل صمت استان کرمان احداث پایگاه امداد و نجات مسجد ابوالفضل (ع) در دستور کار است که در حوزه‌های معدنی، جاده‌ای و حوادث غیر مترقبه خدمت رسانی خواهد کرد تاکنون ۲۰ میلیارد تومان به این واحد اختصاص داده شده که در مجموع به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که جز پنج پایگاه برتر کشور هست.

رفع موانع راه اندازی کارخانه لیچینگ شرکت فلات آریا، زیر سازی و آسفالت جاده معدن هشونی غربی، آغاز فعالیت شرکت صبا نور برای احداث کارخانه سرب و روی، پیگیری سهم ۱۵ درصد در آمد معادن به شهرداری کوهبنان و بخش طغرالجرد، پیگیری احداث جاده کوهبنان به معدن مگساب، مساعدت در راستای راه اندازی کارخانه زغال شویی پابدانای جنوبی و شرکت پرورده طبس، رفع مشکلات سوخت، زیست محیطی و منابع طبیعی شرکت‌های سرمایه گذاری، پرداخت به موقع مطالبات کارگران معادن و. از جمله خواسته‌های حاضرین بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده