تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۶۵۷۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست مجمع نمایندگان با استاندار کرمان مطرح شد

وجود ۵۰۰۰ معدن راکد در استان/ راهبرد‌های فرهنگی کرمان مشخص نیست

‌می‌متالز - صبح امروز ۱۵ تیرماه نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، دکترمحمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: راهبرد‌های استان در حوزه فرهنگی اصلا مشخص نیست؛ زیبنده شهری که به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام شناخته می‌شود نیست که یک راهبرد فرهنگی اساسی نداشته باشد.

وی افزود: از مسوولین فرهنگی استان، استاندار و ائمه جمعه انتظار بیشتری می‌رود تا فکری عملیاتی کرده و هم‌افزایی میان نهاد‌های فرهنگی ایجاد شود تا کسی که وارد کرمان می‌شود متوجه شود اینجا بوی مقاومت می‌دهد.

زاهدی در ادامه با اشاره به صنایع بزرگ استان کرمان اظهار کرد: صنایع بزرگ استان مانند صنایع معدنی آن‌طور که باید و شاید احساس مسوولیت نسبت به انجام مسائل اجتماعی‌شان نمی‌کنند؛ مشکلات بزرگی در استان وجود دارد و اگر صنایع سالی ۱۰ یا ۵ درصد از سود خالص‌شان را به استان بدهند اتفاقات بزرگی در استان خواهد افتاد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در رابطه با موضوع اتباع بیگانه تأکید کرد: این مساله واقعا بحران است و چندین سال است در حال پیگیری هستیم و تبعات بسیاری برای جامعه داشته و خواهد داشت و نگران هستیم شهرستان کرمان در سال‌های آینده امنیت نداشته باشد.

زاهدی با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور به استان کرمان گفت: باید مواردی که پیشنهاد شده و مصوب نشده، گفته شود که این استان به عنوان بزرگ‌ترین استان کشور با دیگر استان‌ها تفاوت داشته و قرار است به قطب فولاد تبدیل شود.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس نیز در این نشست گفت: ۵۰۰۰ معدن راکد در استان کرمان وجود دارد که اگر تعیین تکلیف شوند بسیاری از مشکلات استان برطرف می‌شود.

وی افزود: در معدن دره‌زار ۴ هزار میلیارد تومان مس سرچشمه سرمایه‌گذاری کرده و متاسفانه پرونده‌ای تشکیل شده تا این معدن از مس سرچشمه گرفته شود که در این صورت سیرجان و رفسنجان متحمل ضرر می‌شوند.

وی افزود: برای برخی شهرستان‌ها در سفر ریاست جمهوری برنامه‌ای پیش‌بینی نشده و خواهش داریم از ظرفیت نمایندگان در مطالبه‌گری بیشتر استفاده شود.

حسن پور با اشاره به سیاست غلط بانک‌ها و خلاف نظر بانک مرکزی گفت: بحث مسکن در سیرجان به معضل تبدیل شده و نزدیک به ۳۰ پرونده بلاتکلیف مانده است.

عفت شریعتی نماینده زرند و کوهبنان نیز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با استاندار در رابطه با ساماندهی امور در سفر ریاست جمهوری بیان کرد: یک مساله آب شهرستان زرند است که برخی کارشناسان می‌گویند اگر وضعیت همینگونه پیش رود در این شهرستان با بحران روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: مساله دوم خطرات جانی مسیر مواصلاتی شهرستان زرند است؛ راه کوهبنان-زرند نیاز به کار زیادی دارد و راه موجود از زمان پیش از انقلاب است.

شریعتی همچنین در رابطه با قطعی برق نیز تقاضای ساماندهی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده