تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۶۶۱۵۰
استاندار کرمان در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان اعلام کرد؛

معادن و کارخانجات بزرگ استان موظف به ایمن سازی جاده‌ها می‌شوند

‌می‌متالز - محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: معادن و کارخانجات بزرگ و توانمند استان موظف به ایمن سازی محور‌های محل تردد نیرو‌ها و پرسنل خود می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، چهل و هشتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سیدمصطفی آیت الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دکتر احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان و دبیر کمیسیون، مدیران کل دستگاه ها‌ی اجرایی، عضو کمیسیون و فرمانده قرارگاه پلیس راه استان برگزار و بر اتخاذ راهکار‌های جدید و عملی برای اخذ صورت وضعیت مسافری و بارنامه توسط معادن و کارخانجات با فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتری شهر‌ها نیز تاکید شد.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که بزودی تمام معادن بزرگ و کارخانجات صنعتی توانمند موظف به نصب تابلو‌های ایمنی، علائم رانندگی، خط کشی و. در محور‌های اصلی و فرعی منتهی به محل معدن یا کارخانه خودخواهند شد، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز بایستی در اجرایی نمودن این تصمیم از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود استفاده نمایند.

دکتر فداکار افزود: به منظور ارتقاء ایمنی حمل و نقل محور‌های محل تردد ناوگان مراکز صنعتی بزرگ و معادن، ناوگان حمل و نقلی باری و ناوگان مسافری ویژه انتقال کارکنان که به سن فرسودگی رسیده و خطرآفرین هستند، بایستی هماهنگی لازم میان شرکت‌های خودرو دیزل و مراکز معدنی و صنعتی برای تبدیل به احسن ناوگان فرسوده انجام شود.

دکتر فداکار بحث ارتقاء ایمنی راه‌های استان را از اولویت‌های استانداری کرمان عنوان کرد و گفت: مقرر شد کمیسیون ایمنی راه‌های استان با همکاری پلیس راه و دیگر دستگاه‌های ذیربط برنامه پلکانی را طرح ریزی نموده و اولویت‌های ایمنی را مشخص نمایند و طرح‌های مشخص شده، ابتدا از شهرستان‌هایی مانند زرندکه تعداد سوانح بیشتری دارند، آغاز شود.

دکتر احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان و دبیر کمیسیون با ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت ایمنی راه‌های استان گفت: معادن و کارخانجات بزرگ بایستی برای اجرای طرح‌های خود محور‌های محدوده خود را ایمن سازی نمایند و راهداری استان آماده همکاری با آن‌ها است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه ۸۱ معدن فعال در استان کرمان داریم، تصریح کرد: بیشترین این معادن در شهرستان‌های شهربابک، سیرجان، بم، بردسیر، بافت و رفسنجان است که عمده تصادفاتی که رخ می‌دهد مسافرانی هستند که به این شهرستان‌ها سفر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۵۵ هزار و ۴۰۰ هزار نفر مسافر، روزانه به سمت معادن با ناوگان قانونی و با صورت وضعیت سفر می‌کنند و مابقی حدود ۲۵ هزار نفر که حدود ۴۵ درصد می‌باشند غیرقانونی‌های پایانی هفته و ایام تعطیل برای ناوگان سنگین باربری در دستور کار داریم.

منبع: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده