تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۶۵۷۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست کارگران «معدن کرومیت آسمینون» برای ازسرگیری تولید بعد از ۴۰ روز تعطیلی

‌می‌متالز - کارگران معدن کرومیت «آسمینون» در جنوب کرمان از ادامه روند بیکاری خود خبر دادند و گفتند: با گذشت حدود ۴۰ روز از توقف فعالیت معدن، منتظراز سر گیری تولید با مدیریت جدید هستیم.

به گزارش می‌متالز، یکی از کارگران معدن کرومیت «آسمینون» گفت: هم اکنون نزدیک به ۴۰ روز است که از تعطیلی معدن آسمینون شرکت معادن فاریاب می‌گذرد و در شرایطی که یکهزار و ۲۰۰ کارگر با این تصمیم کارفرما بیکار شده و تولید متوقف است، از مسوولان درخواست داریم با تغییر مدیریت و بازگشایی معدن شرایط تولید را فراهم کند.

او با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه سال جاری حدود هزار و ۲۰۰ کارگر با سوابق کار میانگین ده سال بیکار شده و بلاتکلیف هستند، افزود: در جریان اعتراض کارگران این معدن در اردیبهشت و آذرماه سال گذشته، کارگران خواستار تامین امنیت شغلی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مطالبات رفاهی خود شدند که از قرار معلوم به صورت کامل برآورده نشده است.

این کارگر در ادامه به مشکل بیکاری همکاران خود اشاره کرد و گفت: از روز یکم خردادماه سال ۱۴۰۱ با پایان یافتن قرارداد‌های یک‌ساله کارگران، برای عقد قرارداد با پیمانکار دچار مشکل شدیم و کارفرما با این دلیل که ادامه فعالیت معدن صرفه اقتصادی ندارد، از عقد قرارداد با کارگران خودداری می‌کند.

به گفته این کارگر، معدن کرومیت «آسمینون» طی سال‌های گذشته چندین نوبت تعطیل و سپس با پیگیری کارگران به فعالیت خود ادامه داده است.

وی افزود: در حال حاضر به جز تعداد کمی ز کارگران مابقی دوران بیکاری خود را سپری می‌کنند.

این کارگر با اشاره به اینکه معدن کرومیت «آسمینون» معیشت اهالی بومی و غیر بومی جنوب کرمان را به صورت مستقیم تامین می‌کند، در ادامه با ابراز تاسف از بی‌توجهی کارفرما برای متوقف کردن فعالیت این معدن، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که برخی مسوولان استانی و شهرستانی انجام داده‌اند، شنیدیم دستور رفع مشکلات این واحد تولیدی صادر شده و از آن موقع تاکنون کارگران در انتظار اقدام جدی دولت برای بازگشایی این واحد مهم معدنی هستند.

گفتنی است؛ درحاشیه نشست روز گذشته (پنجشنبه ۹ تیرماه) رئیس جمهور با اعضای کمیسیون اصل نود و با پیگیری‌های نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان در خانه ملت، آیت الله رئیسی به وزیر صنعت و معدن دستور رفع مشکلات معدنکاران معدن کرومیت آسمینون را داد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده