تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۴۹۸۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان:

اشتغالزایی و جذب سرمایه‌گذاری ره‌آورد حضور شستا در مناطق مختلف استان

‌می‌متالز - در دیدار استاندار کرمان با مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، مناطق مختلف استان را بهترین محل برای سرمایه گذاری شستا عنوان کرد و گفت: اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری ره‌آورد حضور شستا در مناطق مختلف استان است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی مصباح در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر سرمایه گذاری در جهت اشتغال پایدار تأکید کرد و گفت: استان کرمان همواره به عنوان یکی از قطب‌های اصلی و پیشران اقتصاد کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در رشد و بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف اقتصادی کشور دارد.

استاندار کرمان نیز در این نشست با تشکر از اقدامات گذشته هلدینگ شستا در استان کرمان، گفت: مجموعه مدیریت ارشد استان برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جدید آماده است.

علی زینی‌وند تصریح کرد: استان کرمان از طرح‌هایی که به نیاز روز کشور پاسخ می‌هد، مانند طرح‌های دامپروری و دیگر پروژه‌ها حمایت جدی خواهد کرد.

شهباز حسن پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با مثبت ارزیابی کردن اقدامات وزارت مردم در جهت ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم گفت: ایجاد اشتغال و فساد ستیزی از اولویت‌های اعلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که مورد حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

وی از اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی در راستای مانع زدایی‌ها و حذف قوانین زائد خبر داد و گفت: اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه استان بدون حمایت از سرمایه گذاران محقق نمی‌شود و امید است در این خصوص با حمایت‌های مدیریت استان شاهد حضور فعال‌تر شستا در استان کرمان باشیم.

در این دیدار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: این شرکت برای سرمایه گذاری در طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی استان کرمان آمادگی دارد.

علی رستمی گفت: ایجاد ۲ واحد دامپروری صنعتی در سیرجان و بردسیر در دستور کار این شرکت قرار دارد که پس از تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز اجرایی می‌شود.

وی با اظهار تمایل برای احداث کارخانه سیمان سفید عنبرآباد، سرمایه‌گذاری در بخش معادن روی در زرند و کوهبنان، افزود: مشارکت در احداث کارخانه کود شیمیایی شهربابک - با همکاری شرکت ملی مس - و ایجاد واحد‌های اقتصادی در بافت نیز مورد توجه شستا است.

رستمی همچنین در این جلسه در پاسخ به اظهارات استاندار کرمان، مدیرعامل مس شهید باهنر کرمان را به عنوان نماینده ویژه شستا در حوزه سرمایه‌گذاری‌های استان کرمان معرفی کرد تا اولویت‌های مورد نظر را ارایه و پیگیری کند.

تقاضای دریافت معدن مس برای تامین ماده اولیه تولیدات مجتمع مس شهید باهنر از دیگر نکات مطرح شده توسط مدیرعامل شستا در این جلسه بود.

در این جلسه که در محل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان ظرفیت‌های این شهرستان‌ها در بخش اقتصادی را تشریح کرده و خواستار حضور فعالتر شستا در این استان شدند.

منبع: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده