تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۵۱۷۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شستا ۴٠٠ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری می‌کند

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: ۴٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای طرح در چهار سال آینده برنامه ریزی صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «علی رستمی» اظهار داشت: اکنون ٩۴ طرح با سرمایه گذاری ۶٣ هزار میلیارد تومانی توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در حال اجراست. وی افزود: شستا در مجموع فعالیت‌های اقتصادی موفق عمل کرد و در راستای نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب، رشد تولید در مجموع شرکت‌ها را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح‌های خوبی آماده افتتاح است، گفت: طرح‌هایی که چند سال گذشته نیمه تمام مانده بود، اکنون به مرحله بهره برداری رسیده که شامل ٢٠ طرح است.

وی ادامه داد: محصولات جدید برای اولین بار عرضه می‌کنیم و بیش از ٢٢٠ داروی جدید تولید شده است که ۴٠ مورد برای اولین بار در کشور و ۶٠ مورد هم در برای اولین بار در شستا رونمایی می‌شود. رستمی گفت: اولین تولید کننده داروی رمدسیویر در منطقه بودیم، این دارو در گذشته با قیمت پنج میلیون تومان هم گیر نمی‌آمد، ولی اکنون قیمت آن به ٣٠٠ هزار تومان رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ٩٧ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود که دارای کیفیت بالا هستند. رستمی خاطر نشان کرد: سالانه ١٠٠ هزار میلیارد تومان صورت وضعیت انجام خواهیم داد تا طرح‌ها به موقع افتتاح شود.

وی با اشاره به تولید پارچه ایربگ، گفت: با سرمایه گذاری یک هزار و ۵٠٠ میلیارد ریالی موفق به بومی سازی آن شدیم. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیان داشت: در همه محصولات توانسته‌ایم با تامین خوب، منابع زنجیره پایین دست را تامین کنیم و کمبود منابعی نداشته‌ایم و کل صنایع کشور را با تولیدات داخلی بومی سازی کنیم.

وی با اشاره به کنترل قیمت‌ها گفت: در انتهای دولت قبل سیمان گران شد که اکنون قیمت‌ها یکسان شده و شاهد رشد در صنعت سیمان نشده‌ایم. به گفته رستمی، شستا ٣۵ درصد سیمان کشور را تولید می‌کند.

وی تاکید کرد: کنترل قیمت‌ها را جز رسالت‌ها و برنامه‌های خود می‌دانیم با اینکه به سود و درآمد شرکت‌ها فشار وارد می‌کند، اما به سرمایه سهامداران لطمه‌ای وارد نشده است؛ همچنین بازدهی شرکت‌ها را افرایش می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اضافه کرد: شرکت‌هایی که زیانده بودند به دنبال مولد سازی آن‌ها هستیم در همین راستا برای چند سال آینده برنامه داریم که ٢٣ شرکت را منحل و ١٩ شرکت را ادغام می‌کنیم که شامل صرفه جویی به مقیاس می‌شود.

وی از ورود شرکت‌ها به بورس خبر داد و گفت: ٢۴ شرکت برای عرضه اولیه آماده ورود به بورس هستند که خاطر شرایط بازار منتظر اعلام سازمان بورس هستیم. وی عنوان کرد: این شرکت‌ها شامل آنتی بیوتیک، سیمان آبیک، پخش اکسیر و سایر موارد هستیم.

رستمی با اشاره به اینکه شستا در دوره‌های قبل سیاست زده شده بود، گفت: با توصیه و روابط سیاسی مدیران را انتخاب نمی‌کنیم، بلکه با شاخص‌های مدنظری ریاست جمهوری از جمله انقلابی بودن، مردمی بودن، دست پاک بودن و فسادستیز مدیران انتخاب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیان داشت: در انتخاب مدیران با فشار زیاد روبرو هستیم که با حمایت‌های وزیر کار زیر بار انتصاب‌ها نمی‌رویم. وی افزود: گلوگاه‌های حقوق و پرداخت‌های نجومی و غیرمتعارف را بسته‌ایم و با فساد‌های سازمان یافته، واحدی و فردی برخورد می‌کنیم.

رستمی به دارایی‌های شستا اشاره کرد و گفت: منابع و منافع شستا را حفظ می‌کنیم، اکنون چند پرونده باز در دادگاه داریم که در آینده‌ای نزدیک رای صادر می‌شود، ضمن اینکه منافع از دست رفته را به سهامداران باز می‌گردانیم. وی با بیان اینکه ١۴ سامانه فعال در شستا وجود دارد، گفت: ٢ سامانه دیگر را در سال آینده به بهره برداری می‌رسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده