تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۵۲۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی:

از ظرفیت شستا به نفع مردم استفاده کنید

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدوارم بتوانیم به مسئولیت و تکلیفمان در مسیر توسعه و برقراری عدالت به درستی عمل کنیم.
تعداد بازدید : 7

به گزارش می‌متالز، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان اجتماعی در مراسم معارفه سرپرست جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با تاکید براینکه باید به دارایی‌های شستا که در اختیار این سازمان است نگاه ویژه داشت افزود: شستا علاوه بر بعد اقتصادی از منظر صیانت از دارایی‌های بین نسلی و حفظ حق‌الناس برای سازمان تامین اجتماعی مهم و در درجه اول اهمیت است.

موسوی سوء مدیریت و صیانت از این دارایی‌ها را چالش اساسی شستا خواند و اظهار داشت: مدیران این مجموعه باید ضمن صیانت از اموال بین نسلی کارگران و مستمری بگیران با مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته، بدست آوردن ارزش افزوده حداکثری در بازار‌های سرمایه داخلی و خارجی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به فعالیت شستا در ۱۷ حوزه مختلف صنعت در قالب ۱۵۷ شرکت مدیریتی و سهم ۴ درصدی از صادرات کشور، گفت: شستا با دارا بودن سهم قابل توجهی از تولید بیش از ۲۰ محصول اساسی کشور، نقش راهبردی و استراتژیکی را در عرصه‌های مختلفی، چون خودکفایی، بومی‌سازی و کاهش وابستگی کشور به واردات ایفا می‌کند. میرهاشم موسوی مهم‌ترین برنامه به منظور تحول در شستا را تغییر رویکرد جامع مدیریتی در این شرکت دانست و افزود: مدیران شستا و شرکت‌های تابعه باید رویکرد خود را از نگاه مدیریت بر مبنای سود به رویکرد مدیریت و ارزیابی بر مبنای ارزش افزوده اقتصادی تغییر دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه مدیران شستا باید در عین چالاکی و سرعت در اتخاذ تصمیمات، نسبت به نگرش‌ها و رویکرد‌ها حساسیت داشته باشند اضافه کرد: مدیران مجموعه باید تلاش کنند راهبرد‌های کلان شستا در حوزه سرمایه‌گذاری را بر مبنای ۳ محور اصلی: توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع هدف در راستای خلق ارزش و ایجاد منافع پایدار، بهره‌برداری موثر و بهینه از بازار‌های مالی داخلی، بهره‌مندی از فرصت‌های بهینه محیط بین‌الملل بنا نهند.

موسوی، هماهنگی توانایی‌ها و نقاط قوت مدیران با اهداف و استراتژی‌های شستا را یکی از اولویت‌های اصلی برشمرد و افزود: مدیران باید نقاط قوت و ضعف خود و شستا را بخوبی شناسایی کنند و با تسلط بر آن‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نسبت به رفع موانع و چالش‌های پیشرو اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و طرح‌های سرمایه‌گذاری شستا برمبنای توسعه عدالت محور را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید با هدفمندسازی پروژه‌ها و تعیین وزن پروژه‌ها در صنایع مختلف ضمن توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد خودکفائی اقدام به تکمیل زنجیره ارزش و محصولات خانواده شستا نمائید. وی افزود: سیاست و نگاه در مجموعه شستا باید نگاهی توسعه‌گرا و عدالت محور در سراسر کشور و با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار باشد و خروجی اقدامات شستا باید به نفع بازنشستگان، مستمری بگیران، ۴۵ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی، سهامداران، ذینفعان و آحاد جامعه باشد.

میرهاشم موسوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد در شستا این اقدامات را مهم و حیاتی خواند و اظهار داشت: من انتظار دارم مسیر شفافیت در شستا همچنان ادامه داشته و با تقویت و توسعه نظارت سیستمی، از دارایی و اموال بین النسلی و بازنشستگان و ذینفعان شستا بیش از پیش حفاظت و صیانت شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده