تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۲۱۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد:

رشد ۵۹ درصدی سود شستا

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه می‌توان ادعا کرد شستا در مسیر تحول قرار دارد گفت: سود خالص این مجموعه ۳۲۸ هزار میلیارد ریال و سود انباشته شستا نیز ۳۴۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل، میزان رشد سود خالص ۵۴ درصد و رشد سود انباشته آن ۵۹ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، میرهاشم موسوی در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۳۱ خردادماه امسال شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی – شستا گفت: با تلاش همکاران سخت‌کوش این مجموعه عظیم اقتصادی و مطابق با گزارش فعالیت و صورت‌های مالی، سود خالص این مجموعه ۳۲۸ هزار میلیارد ریال و سود انباشته شستا نیز ۳۴۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل، میزان رشد سود خالص ۵۴ درصد و رشد سود انباشته ۵۹ درصد بوده است.

موسوی افزود: نکته قابل‌توجه دیگر بازدهی این شرکت بورسی در میان شرکت‌های هم‌گروه است که در این رابطه نماد شستا بازدهی ۷۷ درصدی را در طول یک‌سال گذشته به ثبت رسانده و این عدد نسبت به سایر نماد‌های گروه صنعت، شاخص کل بورس و برخی از بازار‌های موازی، بازدهی بالاتری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر بهبود کیفیت سود این مجموعه اقتصادی گفت: نکته مهم دیگر، کیفیت سود شناسایی‌شده شستا است که برخلاف رویه سال‌های قبل که بخش اعظم سود، مربوط به فروش‌های درون‌گروهی بوده، در سال ۱۴۰۱ سود شناسایی‌شده بدون سود حاصل از فروش دارایی‌ها و عمدتاً از محل سود تقسیمی حاصل از عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا بوده که این نشان‌دهنده کیفیت بالای سود سال جاری آن شرکت است.

موسوی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت سوددهی و صیانت از حقوق ذی‌نفعان گفت: شستا در حوزه سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده که برای نمونه می‌توان به تولید دارو‌های جدید، توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع مهم از جمله پتروشیمی و نفت و گاز و کشاورزی و دامداری اشاره کرد.

در مجموع و بر اساس شاخص‌های رشد سود و تولید، می‌توان ادعا کرد شستا در مسیر تحول قرار دارد و مطمئنیم به لطف خداوند متعال در بخش سرمایه‌گذاری، اراده مجموعه عظیم شستا در جهت آینده‌سازی برای بازنشستگان و کارگران به‌عنوان سهامداران اصلی این مجموعه قرار دارد. البته این آغاز راه است که باید تلاش شود تا در گام دوم انقلاب اسلامی، این مجموعه اقتصادی در بالاترین نقطه عملکردی و در تراز اقتصادی در خور شأن و ظرفیت سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گیرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده