تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۲۱۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شستا در دومین روز همایش سراسری مدیران تأمین‌ اجتماعی:

اصلاح سبد سرمایه‌گذاری در ۹ هلدینگ شستا در حال انجام است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی –شستا- در دومین روز همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اهمیت شفافیت عملکردی مجموعه اقتصادی تأمین‌اجتماعی گفت: همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و با هدف ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت دیگر شستا به زودی وارد بورس خواهند شد.

اصلاح سبد سرمایه‌گذاری در ۹ هلدینگ شستا در حال انجام است

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان در این همایش که در شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار داشت: شستا در ۱۷ رشته صنعتی در ۹ هلدینگ اصلی و ۳ هلدینگ فرعی فعالیت می‌کند. فرآیند بهبود و رشد شستا که در دوره مدیریتی اخیر آغاز شده، دستاورد‌های مشهودی داشته است، اما قطعاً باید روند پیشرفت و اجرای برنامه‌های تحولی سریع‌تر از وضعیت فعلی باشد.

وی افزود: عمده سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب شستا انجام شده است که این سرمایه از محل منابع متعلق به جامعه تحت پوشش این سازمان شامل بیمه شدگان و بازنشستگان امروز، دیروز و فرداست و ما امانتدار سرمایه متعلق به قشری هستیم که بیشترین سهم را در آبادانی و تولید کشور داشته و دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی گفت: شستا سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد تومان سود داشته است که کمتر از یک ماه منابع سازمان را تأمین می‌کند و در واقع در حال حاضر تنها حدود ۶ درصد از منابع سازمان تأمین‌اجتماعی که صرف ارائه خدمات و اجرای تعهدات این سازمان می‌شود؛ توسط شستا تأمین می‌گردد که این سهم باید ارتقاء یابد و در گام اول باید تا سال ۱۴۰۶ به سهم ده درصدی و در افق سال ۱۴۱۴ به سه برابر میزان فعلی برسد تا تأمین‌اجتماعی بتواند در منابع خود به سود‌آوری شستا اتکای مؤثر داشته باشد.

بازیان ادامه داد: برای تحقق این هدف باید به سرعت به‌سوی اصلاح پرتفوی و تحول در شستا پیش برویم. سند تحول با ۱۲ گام تحولی با همین هدف در شستا طراحی شده است. ستون فقرات اجرای راهبرد‌های تحولی در شستا، تحلیل و تعدیل پرتفوی شستا است که در دستور کار قراردارد.

وی با بیان اینکه شفافیت رهیافتی برای مدیریت حواشی است، گفت: همه شرکت‌های شستا باید در بازار سرمایه وارد شوند. همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و با هدف ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت را در آینده نزدیک وارد بورس خواهیم کرد. برای هر شرکت شستا، برنامه تحولی مشخصی طراحی شده است و اصلاح سبد سرمایه‌گذاری در ۹ هلدینگ شستا در حال انجام است.

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده