تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۶۸۳۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شستا:

نوسازی و توسعه سیمان صوفیان جزو اولویت هاست

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: نوسازی ماشین‌آلات و توسعه مجتمع سیمان صوفیان در آذربایجان‌شرقی جزو اولویت‌های مهم این مجموعه است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان در بازدید از مجتمع کارخانجات سیمان صوفیان با تاکید بر اینکه نوسازی تمامی واحد‌های تولیدی تحت پوشش شستا در دستور کار قرار دارد، افزود: سیمان صوفیان نیز به دلیل اینکه طی سال‌های گذشته نوسازی نشده است، جزو برنامه‌های اولویت دار شستا قرار گرفته است و در این زمینه اقداماتی در دست اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به تاریخچه طولانی شرکت سیمان صوفیات در منطقه شمال غرب کشور، اظهار داشت: این کارخانه از سال ۱۳۴۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و در طول این همه سال هرچند برنامه‌های توسعه‌ای به تناوب در آن صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید اقدامات فوری و طرح‌های توسعه‌ای وسیع در این کارخانه به انجام برسد.

بازیان به روز کردن، نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین آلات را جزو سیاست‌های اصلی شستا برای تمامی واحد‌های تحت پوشش بیان و اضافه کرد: با توجه به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی باید با اجرای این اقدامات قیمت تمام شده کالا‌ها و خدمات تولیدی را تا حد ممکن کاهش داد تا با کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و افزایش کیفیت محصولات تولیدی محقق شود.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این شرکت به منظور ارزش‌آفرینی برای ذی نفعان، مجدانه رشد و تعالی سازمانی را سرلوحه خود قرار داده است، گفت: ارائه بهترین راندمان، برترین کیفیت محصول و بازده مالی خوب در سال جاری مؤید چنین اعتقادی در این سازمان است.

سعید دلفکار افزود: شرکت سیمان صوفیان با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، افزایش بهره‌وری و اعمال سیستم‌های مدیریتی نوین، مدیریت هزینه ها، کنترل نقدینگی و مراقبت مستمر از سیستم مدیریت بازار، توانست رشد ۱۴۴ درصدی سود خالص و ۸۴ درصدی درآمد حاصل از فروش در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: شرکت سیمان صوفیان با کامل کردن سبد محصولات خود از جمله سیمان مرکب (سیمان سبز) و تنوع بخشیدن به محصولات و همچنین رعایت استاندارد‌های سیمان موجب افزایش فروش محصولات تولیدی خود شده و رضایت مندی مشتریان را کسب کرده است.

دلفکار با بیان اینکه سیمان به عنوان یکی از مهمترین عناصر توسعه‌ای در تامین زیرساخت‌های اقتصادی کشور، نهاده‌ای استراتژیک محسوب می‌شود، یادآور شد: ایین محصول امکان ارزآوری بالایی دارد و چنانچه حساسیت و سیاست گذاری مناسب در این صنعت انجام شود، این صنعت قابلیت‌های بسیار بالایی در تأثیرگذاری بر میزان صادرات غیرنفتی دارد.

وی راه اندازی نیروگاه اختصاصی برای سیمان صوفیان را یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه بیان و اضافه کرد: از بدو تاسیس این مجتمع تاکنون هیچ اقدامی در این راستا به انجام نرسیده است، اما ما مصمم هستیم در این زمینه فعالیت‌های خود را شروع کرده و برای افزایش تولیدات خود در سال‌های آینده از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.

دلفکار امکان تامین بخش زیادی از انرژی برق مورد نیاز کارخانه، کاهش ریسک ناشی از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی، کاهش تلفات ناشی از قطعی برق و امکان فروش مازاد برق تولیدی به شبکه توزیع برق را از مزیت‌های راه اندازی برق سیمان صوفیان بیان کرد.

شرکت سیمان صوفیان تبریز در سال ۱۳۴۵ تاسیس شد و با چهار خط تولید و ظرفیت اولیه ۴۶۰۰ تن در روز آغاز به کار کرد و در دهه ۸۰ ظرفیت آن به هفت هزار تن افزایش یافت.

این کارخانه دارای دو خط تولید با ظرفیت ۷۰۰۰ تن کلینکر در روز می‌باشد که سیمان پرتلند پوزولانی، سیمان پرتلند پوزولانی ویژه، سیمان پرتلند تیپ ۲، سیمان پرتلند تیپ ۴۲۵-۱ (CEM I ۴۲.۵ N)، سیمان پرتلند مرکب، سیمان پرتلند تیپ ۲ بلین بالا را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده