تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۲۱۴۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازیان در نشست خبری اعلام کرد:

ورود ۲۰ شرکت زیر مجموعه شستا به بورس

‌می‌متالز - مدیرعامل شستا با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات تحولی این مجموعه ورود به بازار بورس و فرابورس است، گفت: ورود ۲۰ شرکت به بورس را در دستور کار داریم. در ۷ ماهی که از سال جدید گذشته است، ۹۴ درصد بودجه تجمیعی ما محقق شده است. این عدد نسبت به سال قبل ۲۴.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان در نشست خبری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: شستا ۹هلدینگ اصلی و ۳ هلدینگ وابسته دارد و در جریان آخرین افزایش سرمایه آن به بیش از ۱۶۳همت رسیده است. یکی از اقدامات تحولی ما در افق پیش‌رو افزایش سرمایه خواهد بود تا زمینه‌ساز توسعه شود.

وی با بیان اینکه شستا به عنوان رهبر بازار سرمایه ۸ درصد در این بازار سهیم است، ادامه داد: سهم شستا از تولیدناخالص داخلی بیش از یک درصد است و درجریان تراز کشور در حوزه صادرات بیش از ۴ درصد سهم دارد.

وی افزود: ۸۹ درصد سهام شستا به تامین اجتماعی و ۱۱ درصد به افراد حقیقی و حقوقی تعلق دارد، همچنین ۴۷ درصد پرتفوی شستا در حوزه پتروشیمی و نفت است. اولین کلان هدف ما افزایش جذب سرمایه و در ادامه این است که بتوانیم سهم خود از تولید ناخالص داخلی را حداقل به ۳ برابر برسانیم.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه یش از هزارنوع محصول در حال تولید می‌کندکه بخش قابل توجهی از آن به تولید داروتعلق دارد گفت: ۲۰ محصول شستا مربوط به محصولات استراتژیک و راهبری است. در مجموعه ۲۷۰ شرکت کنترلی و غیرکنترلی فعال هستند و در حوزه اشتغال کشور برای بیش از۵۰ هزار نفر به شکل مستقیم و سه برابر این تعداد به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است؛ که از این میان می‌توان به ۱۷۰ شرکت کنترلی و ۱۰۰ شرکت غیرمدیریتی اشاره کرد.

وی با بیان این‌که افزایش ثروت صاحبان سهام در شستا از دیگر اهداف این مجموعه است، افزود: برای دستیابی به این اهداف باید اقداماتی از جنس اقدامات تحولی انجام می‌دادیم. برنامه محوری، راهبرد انگاری و تحول‌خواهی سه محور اصلی است که در شستا دنبال می‌شود و منجر به شکل‌گیری جریان تحول در این مجموعه خواهد شد.

بازیان تصریح کرد: سند تحول این مجموعه را در قالب برنامه‌های یک، سه و پنج ساله پایه‌ریزی کردیم و به زودی از ۱۶۳ برنامه تحول در شرکت‌ها رونمایی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: ۱۶۳ همت سرمایه ثبت شده شستا است. در سال مالی ماقبل، میزان ۲۱ همت و در سال جاری ۳۳ همت سود خالص را گزارش کردیم. سود قابل تقسیم نیز اکنون به ۳۴ هم رسیده است. همچنین ۳ میلیون مورد معامله نیز در سهام شستا انجام پذیرفته است. بازده هر سهم در جریان این معاملات ۶۴ درصد بوده که در مقایسه با شاخص کل و بازار‌های موازی بسیار خوب و رو به جلو است.

بازیان تاکید کرد: قیمت هر سهم بازار ما در ابتدای دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد سال گذشته ۹۴.۸ ریال بود که در انتهای سال مالی جاری به ۱۳۱ ریال رسیده است.

مدیرعامل شستا با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات تحولی این مجموعه ورود به بازار بورس و فرابورس است، گفت: ورود ۲۰ شرکت به بورس را در دستور کار داریم. در ۷ ماهی که از سال جدید گذشته است، ۹۴ درصد بودجه تجمیعی ما محقق شده است. این عدد نسبت به سال قبل ۲۴.۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده