تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۷۳۰
کد خبر: ۲۶۳۷۲۸
سرویس خبر : انرژی

طرح توسعه پتروشیمی خراسان در قالب سند راهبردی در دستورکار

‌می‌متالز - به‌زودی طرح توسعه پتروشیمی خراسان به طور جدی مورد بررسی قرار گرفته و عملیاتی خواهد شد. این توسعه در قالب یک سند راهبردی ناظر به تحول خواهد بود. مدیرعامل شستا در آستانه سفر به خراسان‌شمالی با بیان مطلب فوق و با اشاره به برنامه راهبردی شستا در ایجاد و توسعه پروژه‌های دانش‌بنیان با اشاره به پروژه گاوداری ۱۰هزار راسی گاوشیری در شهرستان شیروان گفت: در این پروژه اگر استانداری تعهد تامین آب مورد نیاز را ارائه دهد شستا حاضر است در کوتاه‌ترین زمان با توجه به سرمایه‌گذاری انجام گرفته در سالیان گذشته پروژه را به بهره‌برداری برساند.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان با اشاره به فعالیت سیمان بجنورد در استان خراسان شمالی افزود: در بحث سیمان و توسعه بخش سیمان سفید، تیم کارشناسی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و در صورت تایید و با شرط ارائه تسهیلات، سرمایه‌گذاری لازم در این بخش صورت می‌پذیرد. حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به وجود دو کارخانه بزرگ سیمانی و پتروشیمی تابعه شستا در خراسان شمالی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت کارخانه سیمان بجنورد می‌توان در تکمیل زنجیره وابسته به خانه‌سازی و تولید محصولاتی نظیر بتن سبک، اقدامات موثری انجام داد که این مهم نیازمند توسعه و به‌روزرسانی خط تولید محصولات در این شرکت است. وی افزود: یکی از محصولات شرکت پتروشیمی خراسان پودر ملامین است که در حال حاضر به صورت خام‌فروشی وارد بازار می‌شود. می‌توان در این زمینه با مشارکت شرکت‌های خصوصی در تولید محصولاتی نظیر تولید ملامین فرمالین و اشتغال‌زایی در منطقه به بهبود زنجیره‌های ارزش مواد پتروشیمی کمک کرد. وی تشریح کرد: نکته قابل ذکر بررسی و مطالبه فعال‌سازی طرح توسعه و تبدیل پتروشیمی خراسان به عنوان شتاب‌دهنده پتروشیمی در شمال شرق کشور است.

از شستا توقع داریم از طرح‌های کوچک پتروشیمی که موجب اشتغال‌زایی هم شده حمایت کند. وی درخواست تکمیل طرح گاوداری ۱۰هزار راسی گاوشیری در شهرستان شیروان را مطرح کرد و گفت: این پروژه بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ولی مشکل عمده آن آب است که هنوز برطرف نشده است و انتقال دام بدون حل مشکل آب باعث تحمیل هزینه سنگینی خواهد شد. آماده‌ایم در صورت سرمایه‌گذاری شستا در پروژه انتقال آب، این مشکل را برطرف کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده