تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۲۱۹۶۰
سرویس خبر : انرژی
در حاشیه بازدید مدیرعامل شستا از نیروگاه گرمسار مطرح شد:

دستور مدیرعامل شستا در تسریع روند تأمین مالی فاز دوم نیروگاه گرمسار

‌می‌متالز - ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با حضور در نیروگاه ۱۲ مگاواتی گرمسار از نزدیک در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای احداث فاز دوم این نیروگاه قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در حاشیه بازدید از نیروگاه گرمسار ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و کارگران این نیروگاه، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد سیمان کشور توسط شستا تولید می‌شود و قطعی برق در ایام پیک تابستان، برای این صنعت، چالش مهمی است. به همین دلیل هلدینگ انرژی می‌تواند با بررسی صرفه و صلاح احداث نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک ۵ و ۱۰ مگاواتی، از بروز این عدم النفع جلوگیری نماید.

وی افزود: باید دقیقا بررسی شود که آیا احداث نیروگاه‌های خورشیدی در قالب ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان به صرفه‌تر است یا مولد مقیاس کوچک؛ همچنین باید موانع، عوامل، الزامات و اقدامات آن نیز تعیین شود، سپس جمع بندی نهایی را در قالب یک گزارش ارسال کنید تا بررسی و در نهایت تصویب شود.

بازیان همچنین با اشاره به اینکه هر کارخانه سیمان ۲ میلیون تنی، ۵ مگاوات و ۴ میلیون تنی ۸ الی ۱۰ مگاوات مصرف برق دارد، تصریح کرد: یک گزارش جامع از میزان مصرف برق ۱۸ کارخانه سیمان شستا تهیه کنید و رقم مصرف برق این کارخانه‌ها را به صورت دقیق مشخص کنید.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم در این ۱۸ کارخانه نیروگاه خورشیدی احداث شود، باید مقدار هزینه آن در یک دوره ۵ ساله تعیین گردد، همچنین باید مقدار هزینه اجرای نیروگاه مولد مقیاس کوچک با ظرفیت ۵ و ۱۰ مگاواتی نیز مشخص و فرصت‌ها و تهدید‌های این دو نوع نیروگاه نیز برآورد شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در خصوص فاز دوم نیروگاه ۱۲ مگاواتی گرمسار تاکید کرد: موضوع تأمین مالی فاز دوم نیروگاه گرمسار و دریافت تسهیلات بانکی آن پیگیری شود، تا هر چه سریعتر منابع مالی این پروژه تأمین گردد و روند احداث فاز دوم این پروژه تسریع یابد.

بازیان در پایان خاطر نشان کرد: مصرف انرژی در شرکت‌ها و کارخانجات هوشمند نیست، در همین راستا شرکت افق تأمین انرژی پارس طرحی دقیق و جامع برای بهینه سازی و ممیزی انرژی در جهت کاهش هزینه‌های تمام شده تولید در شرکت‌ها، تهیه و ارسال کند تا بتوان به صورت دقیق طرح‌ها را بررسی و عملیاتی کرد.

شایان ذکر است؛ نیروگاه مولد مقیاس کوچک گرمسار در ۵ کیلومتری شهر گرمسار و در شهرک صنعتی گرمسار با مساحت تقریبی ۴۰۰۰ هزار متر مربع واقع گردیده است.

دستورمدیرعامل شستا درتسریع روند تأمین مالی فاز دوم نیروگاه گرمسار

دستورمدیرعامل شستا درتسریع روند تأمین مالی فاز دوم نیروگاه گرمسار

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده