تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۲۴۰۴
سرویس خبر : انرژی

رشد ۲۴ درصدی تامین برق صنایع

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق دستاورد‌های مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲ را به روایت آمار تشریح کرد و گفت: میزان مصرف بخش صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ و در ۴ماه گرم سال ۷.۳۶میلیارد کیلووات ساعت بود که در سال ۱۴۰۲ به ۴۶میلیارد کیلووات ساعت رسید و نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رشد مصرف برق صنایع به ۲۴‌درصد رسیده است که رقم قابل‌توجهی است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی با تاکید بر تاثیر مثبت اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق بر بخش خانگی افزود: خوشبختانه با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی شاهد نتایج بسیار خوبی در تامین برق پایدار همه مشترکان به‌ویژه مشترکان صنعتی بودیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به آمار به‌دست‌آمده در چهارماه گرم تابستان جاری گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۸میلیارد کیلووات ساعت انرژی مصرفی برق در بخش خانگی بود که در سال ۱۴۰۲ با رشد منفی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۴۶میلیارد کیلووات ساعت رسیده است. به عبارت دیگر حتی اگر رشد متوسط ۵درصدی را در حوزه خانگی داشته باشیم، توانستیم حدود ۷میلیارد کیلووات ساعت انرژی کمتری در بخش خانگی مصرف کنیم و این همکاری خوب بخش خانگی با صنعت برق نشان می‌دهد که در سال‌جاری حدود ۲۲۰۰میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به ۴۰درصد از مشترکان پرداخت کردیم. سخنگوی صنعت برق ادامه داد: خوشبختانه حدود یک‌سوم از این قبوض به صورت بستانکار یا قبض رایگان صادر شده و هنوز مبالغ بستانکاری پاداش در قبض بعدی آن‌ها تسویه می‌شود و اگر میزان پاداش از میزان قبض برق مصرف آن‌ها بیشتر باشد، قبض‌ها به صورت رایگان صادر خواهد شد. به عبارت دیگر مشترکانی که قبضشان بستانکار بوده در نوبت‌های بعدی به صورت رایگان یا به صورت پاداشی که برایشان درج شده و از مبلغ صورت‌حساب دوره بعد صادر شود، کاسته خواهد شد. رجبی‌مشهدی تصریح کرد: میزان مصرف بخش صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ و در چهارماه گرم ۷.۳۶میلیارد کیلووات ساعت بود که در سال ۱۴۰۲ به ۴۶میلیارد کیلووات ساعت رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده