تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۲۲۳۶۸
سرویس خبر : انرژی
شریعتی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه:

LPG، CNG و برق به سبد سوخت کشور اضافه می‌شوند+فیلم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از اضافه کردن LPG، CNG و برق به سبد سوخت کشور در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: این اقدام از لحاظ اقتصادی به نفع کشور خواهد بود، چراکه دیگر نیازی به واردات بنزین نیست و می‌توان مازاد بنزین را صادر کرد.

به گزارش می‌متالز، مالک شریعتی نیاسر درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه انرژی، گفت: تنوع سبد سوختی در بخش حمل و نقل کشور از موضوعات مهم برنامه هفتم است که جهت بررسی بیشتر از صحن علنی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، از این رو مصوب شد علاوه‌بر بنزین، LPG، CNG و برق هم به سبد سوخت کشور اضافه شود چراکه LPG به تولید مازاد رسیده و در حال از بین رفتن است، اما می‌توان از آن استفاده مفید کرد، ضمن آنکه با توجه به ناترازی بنزین جبران کمبود سوخت از این طریق امکان‌پذیر است، البته این اقدام از لحاظ اقتصادی نیز به نفع کشور خواهد بود، چراکه دیگر نیازی به واردات بنزین نیست و می‌توان مازاد بنزین را صادر کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه استفاده از LPG، CNG و برق به لحاظ اقتصادی به نفع کشور است، افزود: سامان‌دهی LPG به استفاده استاندارد و قانونمند از CNG نیز کمک خواهد کرد البته برای کشور از جهت پدافند غیرعامل نیز مفید است.

وی همچنین درباره ضرورت افزایش و اصلاح جایگاه‌های عرضه سوخت، ادامه داد: استفاده از LPG در سبد سوخت کشور نیازمند استانداردسازی جایگاه‌های سوخت و خودرو‌ها است، ضمن آنکه LPG با بنزین و گازوئیل رقابت می‌کند و مشکلی برای CNG ایجاد نخواهد کرد.

شریعتی اظهار کرد: دولت براساس مصوبات قبلی مجلس یعنی تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ مکلف به استفاده از LPG، CNG شده بود که باید بر روند انجام این مهم نظارت کرد.

تعداد بازدید : 0

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده