تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۸۷۱۶۲
سرویس خبر : انرژی
نخعی در برنامه میز اقتصاد؛

دولت برنامه‌ای برای مدیریت مصرف سوخت ندارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس، با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه اول سیما نسبت به عدم برنامه مشخص دولت در زمینه اقتصادی و مدیریت مصرف سوخت انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس در برنامه زنده میز اقتصاد که از شبکه اول سیما پخش می‌شود با انتقاد از سیاست‌های دولت در حوزه فرآورده‌های نفتی، گفت: دولت هیچ برنامه مشخصی برای مدیریت مصرف سوخت کشور ندارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه از ادوار گذشته تاکنون دولت در زمینه متنوع‌سازی سبد سوخت کشور بی‌برنامه بوده و تنها به دستکاری قیمت‌ها اکتفا کرده است لذا ما باید از الگو‌های موفق سایر کشور‌ها بهره ببریم.

نخعی با انتقاد شدید از تولید خودرو‌های بی‌کیفیت و پرمصرف در داخل، افزود: کشور‌های دیگر در زمینه سبد‌های گوناگون سوخت، تولید خودرو‌های با کیفیت، برقی کردن خودروها، توسعه سی. ان. جی کار کرده و در این زمینه موفق بوده اند لذا باید از سیاست‌ها و خط و مشی آن‌ها در این زمینه استفاده کرد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که این بی‌برنامگی در مدیریت مصرف سوخت وجود دارد شاهد ادامه روند افزایشی مصرف و ناترازی در تولید بنزین و نفت گاز کشور خواهیم بود.

نخعی در پاسخ به افرادی که معتقد به ارزانی قیمت بنزین هستند، گفت: ارزانی نرخ بنزین به دلیل افت مستمر و شدید ارزش پول ملی بوده است چراکه در سال‌های گذشته نه چندان دور این نرخ با قیمت فوب خلیج فارس برابری می‌کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: ما نباید مدام توپ را در زمین مردم بیندازیم چراکه مسوولیت حفظ ارزش پول ملی با دولت‌ها است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده