تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۶۳۸۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ضرورت جریان‌سازی دانشجویان و رسانه‌ها علیه خام فروشی/ دریاچه ارومیه غنی از مواد معدنی

‌می‌متالز - سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: ورود رسانه و تشکل‌های دانشجویی به عرصه‌ی جریان‌سازی علیه خام‌فروشی و به طور کلی حل مسائل متعدد کشور می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد.

به گزارش می‌متالز، توماج وحید افشار سخنگوی شورای شهر ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه یک معدن عظیم و غنی است که استحصال مواد از آن بسیار ساده‌تر از سایر معادن است.

وی افزود: دریاچه‌ی ارومیه غنی از مواد معدنی است به طوری که نیازی به انفجار و اکتشاف برای برداشت آن‌ها نیست و هر یک به خودی خود با ارزش است که از جمله این عناصر کمیاب میتوان به لیتیم، سدیم، فولور و ید اشاره کرد.

وحید افشار تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مواد معدنی موجود در دریاچه ارومیه نیازمند احصا مقدار غلظت مواد، مقدار ماده‌ی موجود و بازاریابی است و اگر برای استفاده از این ظرفیت منتظر دولت‌ها باشیم جوابی نخواهیم گرفت.

وی یادآور شد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت این معدن غنی و فرآوری محصولات آن باید شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه از طریق تعریف پروژه ورود پیدا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه گفت: ورود رسانه و تشکل‌های دانشجویی به عرصه‌ی جریان‌سازی علیه خام‌فروشی و به طور کلی حل مسائل متعدد کشور می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت فضای مجازی در پیشرفت کشور اظهار داشت: امروزه رسانه و به نوعی فضای مجازی جز لا ینفک مدیریت کلان و خرد کشور است، نمیتوان از این ظرفیت چشم پوشی کرد و این ظرفیت به خودی خود میتواند به سمت اجرایی شدن و عملیاتی شدن پتانسیل‌هایی که مغفول مانده حرکت کند.

وحید خاطرنشان کرد: جریان‌سازی گام صفر حل مسئله است و گام بعدی باید راهکاریابی عملیاتی برای این مسائل باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده