تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۶۴۲۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار تکاب:

ظرفیت معدن سنگ برای کاهش بیکاری منطقه استفاده شود

‌می‌متالز - فرماندار تکاب گفت: وضعیت اقتصادی و اشتغال در این شهرستان با وجود تعداد زیاد معادن مناسب نیست، از این رو معادن فعال سنگ در کاهش نرخ بیکاری و اشتغال جوانان منطقه دستگاه‌های اجرایی را همراهی کنند.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حیدری آزاد روز پنج شنبه در نشست مشترک معدن داران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکاب افزود: باوجود چندین معادن فعال سنگ نرخ بیکاری در منطقه زیاد است که باید با همکاری و مشارکت معدن داران جبران شود.

وی با بیان اینکه کارگروه معدن جهت ساماندهی فعالیت‌ها و نحوه مشارکت معادن در توسعه شهرستان تشکیل می‌شود، اظهارکرد: معادن فعال سنگ در تکاب باید با راه اندازی واحد‌های فرآوری و صنایع جانبی درآمد منطقه و ایجاد اشتغال را افزایش دهند.

فرماندار تکاب ادامه داد: مشارکت معادن در توسعه شهرستان باید پروژه محور باشد و طرح‌های عمرانی که براساس نیاز‌های اصلی روستا‌ها پیش بینی می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

حیدری آزاد با تاکید بر اینکه معادن در توسعه و پیشرفت تکاب مشارکت و نقش آفرینی کنند، اضافه کرد: از حضور سرمایه گذاران در تکاب استقبال می‌کنیم و ادارات در راستای فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران و فعالیت قانونی معادن ممانعت و مانع تراشی نکنند.

وی با بیان اینکه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از الزامات قانونی معادن است، افزود: مسوولیت اجتماعی معادن تعهد وجدانی، قانونی و اخلاقی در برابر روستاییان، محیط زیست، منابع طبیعی و آیندگان است، از این رو معادن منطقه نباید از عمل به آن غافل شوند.

تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و علاوه بر ۲ معدن بزرگ طلا ۷۵ معدن سنگ دارای پروانه دارد که ۲۵ واحد از آن‌ها فعال است.

هم اینک ۲هزار و ۸۷۷ نفر در بخش‌های معادن و صنایع معدنی تکاب مشغول به کار هستند و در حدود ۹ هزار نفر نیز در این شهرستان در سامانه‌های شغلی به عنوان بیکار ثبت نام کرده اند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده