تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۳۴۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه صنایع فرآوری معادن خراسان جنوبی در دستور کار است

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه صنایع فرآوری معدنی در راستای جلوگیری از خام فروشی به طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد و دنبال می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت در دیدار با مدیرعامل هلدینگ خوارزمی در تهران، افزود: هلدینگ خوارزمی، ظرفیت لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان را دارد.

وی بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری‌های هلدینگ خوارزمی در استان تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که با توجه به ظرفیت‌های موجود، سرمایه گذاری‌ها در راستای توسعه معدن شادان افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های شرکت توسعه معادن صدر جهان به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به هلدینگ خوارزمی در استان، تصریح کرد: فعالیت این شرکت که منجر به بهره‌برداری مطلوب از یک معدن طلای استان شده، قابل تقدیر است.

قناعت عنوان کرد: پیشنهاد ما به هلدینگ خوارزمی، سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صنایع معدنی و فرآوری محصولات استان و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با صنایع است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصربفرد استان در حوزه‌های معدنی، گردشگری و کشاورزی افزود: با توجه به تنوع فعالیتی در شرکت‌های وابسته به هلدینگ خوارزمی، این آمادگی وجود دارد که شرایط را برای ورود به بهره‌برداری از ظرفیت‌های مختلف استان آماده کنیم.

همچنین تصمیم‌گیری نهایی در خصوص مصوبات این نشست و پیشنهادات ارائه شده برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ خوارزمی در خراسان جنوبی به تعیین بازه زمانی برای بررسی‌های کارشناسی و اعلام نتایج نهایی در جلسات بعدی انجامید.

هلدینگ خوارزمی که با نشان "وخوارزم" در بین ۵۰ شرکت فعال بازار سرمایه قرار دارد، در حوزه‌های داروسازی، ساختمان، معادن، صنایع معدنی، نفت و گاز، پتروشیمی، فناوری اطلاعات، بازرا سرمایه و بازرگانی فعال است.

این هلدینگ در رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۹۸، رتبه ۱۱۲ را کسب کرده است و سینا دارو، گروه ساختمانی خوارزمی، برق و انرژی سپهر و ... از شرکت‌های وابسته به هلدینگ خوارزمی هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده