تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۶۳۶۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیش‌بینی بازار ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

شوک برق به بازار سیمان/روی خوش سهامداران به سهم‌های سیمانی

‌می‌متالز - نگرانی از رشد قیمت سیمان در نتیجه پیش بینی‌ها از قطعی برق در ماه آینده، وجب رشد قیمت این محصول در بورس و بازار شد، سهامداران به این اتفاق رویکرد مثبت از خود نشان داده اند

به گزارش می‌متالز، امروز بازار در ادامه روند روز‌های گذشته وضعیت متعادل فرسایشی داشت. عمده تحرکات بازار در گروه سیمانی تحت تاثیر معاملات بورس کالا بود که روز گذشته دیدیم قطعی برق، تقاضای مصرفی و انتظارات تورمی، قیمت سیمان را تا محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در هر تن رساند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازارسرمایه گفت: سیمان در مناطق پرکششی مثل جنوب و جنوب‌غرب، تهران، شمال‌غرب و اصفهان بهتر معامله شد و با توجه به اوج قطعی برق در یک ماه آینده شاهد افزایش قیمت سیمان هستیم. در گزارش‌های جدید این صنعت نیز رشد‌های خوبی دیده می‌شود و بازار سرمایه نیز واکنش خوبی به سهم‌های سیمانی نشان داده است. گروه بانکی مثل ملت، تجارت، صادرات، سامان و اقتصاد نوین هم گزارش خوبی منتشر کردند که بانک نوین و سامان صورت‌های بهتری ارائه دادند. با شایعه تقسیم سود بالایی که در این گروه است انتظار رشد سهم‌های بانکی را داریم، اما تنها ابهام موجود مسائل سیاست خارجی است.

وی افزود: در پالایشی‌ها با رسیدن گزارش "شبندر" دوباره توجه بازار معطوف این گروه شد، اما هنوز باید منتظر صورت‌های حسابرسی شده سایر شرکت‌های این صنعت باشیم. در سایر صنایع حجم معاملات روند خاصی ندارد و می‌توان به این نکته اشاره کرد که پی بر ایی TTM بازار ۹ مرتبه است که با آمدن گزارش‌های سه ماهه شرایط بهتر می‌شود. باید قبول کرد که بازار سهام با دلار نیمایی کار می‌کند و از سایر بازار‌ها عقب است همچنین فقط در بورس رگولاتور داریم و سایر بازار‌ها اینطور نیستند.

نصیرزاده تصریح کرد: از اردیبهشت ماه که شاخص وارد روند اصلاحی موقت شد، شاهد کاهش ارزش معاملات و افزایش تراز فروش حقیقی بودیم و اینکه تمایلی به خرید اوراق درآمد ثابت هم وجود نداشت. از این موارد می‌توان نتیجه گرفت که پول از بازار سرمایه خارج شده و به بازار‌های موازی رفته است. برای بازار فردا هم انتظار رشد خاصی نداریم، زیرا از یک طرف نیمه از شرکت‌ها درگیر کاهش قیمت‌های جهانی هستند و نیمه هم با شایعه افزایش نرخ بهره میلی به صعود ندارند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده