تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۶۳۴۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۷ شرکت در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ به مجمع عمومی خواهند رفت؛

نگاهی تحلیلی به شرکت‌هایی که فردا به مجمع می‌روند

‌می‌متالز - شرکت‌هایی که در تاریخ ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۱ به مجمع خواهند رفت شامل بانک ملت، مواد داروپخش، صنایع تجهیزات نفت، پتروشیمی پارس، فرآوری مواد معدنی، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس و بانک تجارت خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌هایی که در تاریخ ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۱ به مجمع خواهند رفت شامل بانک ملت، مواد داروپخش، صنایع تجهیزات نفت، پتروشیمی پارس، فرآوری مواد معدنی، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس و بانک تجارت خواهند بود، گفتنی است که شرکت نفت بهران نیز نامش در بین این شرکت‌ها قرار داشت اما؛ مجمع عمومی این شرکت لغو و به تاریخ ۴ تیرماه سال جاری موکول شد.

شرکت‌هایی که از آن‌ها نام برده شد، گزارش عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۰ را برای سهامداران خود تشریح خواهند کرد و از همه مهم‌تر میزان سود تقسیمی هر سهم نیز در این مجامع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

نگاهی تحلیلی به شرکت‌هایی که فردا به مجمع می‌روند

بانک ملت

بانک ملت در پایان سال مالی خود میزان سود خالصی که به ثبت رساند برابر با مبلغ ۱۵ هزار ۷۵۹ میلیارد تومان بود، همچنین درآمدی که از تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری شناسایی کرد بالغ‌بر ۶۶ هزار میلیارد تومان بود. "وبملت" به ازای هر سهم ۷۶۱ ریال سود نقدی کسب کرده است.

مجمع عمومی عادی سالانه این بانک، ساعت ۷:۳۰ صبح و در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد کرد و در ادامه نیز مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای را در پیش دارد که در خصوص افزایش سرمایه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این بانک در سال مالی گذشته ۱۰ درصد از سود تقسیمی خود را به سهامداران پرداخت کرد.

مواد داروپخش

شرکت مواد داروپخش که با نماد "دتماد" در بازار سرمایه داد و ستد می‌شود، میزان سود خالص خود را در صورت مالی منتهی به پیایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ مبلغی بالغ‌بر ۴۰۹ میلیارد تومان به ثبت رساند و در ازای هر سهم نیز ۵،۷۲۳ ریال سود شناسایی کرد و همچنین میزان درآمدی که این دوره سالانه از خود بر جای گذاشت برابر با ۹۵۶ میلیارد تومان بود.

مجمع عمومی "دتماد" در ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد و گفتنی است که در سال مالی گذشته این شرکت ۹۳ درصد از سود تقسیمی را به پرداخت کرده است.

صنایع تجهیزات نفت

شرکت صنایع تجهیزات نفت در پایان سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰، سود خالصی که ارائه کرد برابر با ۱۵۶ میلیارد تومان بود و در ازای هر سهم ۳۵۵ تومان سود ساخت، میزان درآمد عملیاتی که این شرکت طی این دوره یک‌ساله از خود بر جای گذاشت برابر با ۱۶۶ میلیارد تومان بود.

پتروشیمی پارس

شرکت پتروشیمی پارس که با نماد "پارس" در بازار سرمایه فعالیت می‌کند در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ به مجمع عمومی عادی سالانه خواهد رفت، این پتروشیمی در آخرین صورت مالی حسابرسی‌شده خود میزان سود خالص خود را ۱۶ هزار میلیارد تومان به ثبت رساند و در ازای هر سهم نیز ۳۳ تومان سود ساخت، میزان درآمدی که طی این دوره سالانه به دست آورد مبلغی بالغ‌بر ۴۵ هزار میلیارد تومان بود.

مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی پارس در ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد و لازم به ذکر است که این شرکت در پایان سال مالی گذشته ۹۸ درصد از سود تقسیمی را به سهامداران پرداخت کرد.

فرآوری معدنی ایران

این شرکت معدنی که فروش شمش روی را در اختیار خود دارد در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ به مجمع عمومی عادی سالانه خواهد رفت، شرکت "فرآور" در آخرین صورت مالی حسابرسی‌شده خود به سود خالص ۱۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد و در ازای هر سهم نیز ۲۴۱ تومان سود خالص شناسایی کرد، میزان درآمد توسط این شرکت معدنی طی این دوره یک‌ساله به ثبت رسید برابر با ۴۰۳ میلیارد تومان بود.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرآوری معدنی ایران در ساعت ۱۱ تشکیل می‌شود و همچنین در سال مالی گذشته ۴۸ درصد از سود تقسیمی را پرداخت کرده است.

سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس

این شرکت سرمایه‌گذاری که با نماد "وپسا" فعالیت می‌کند در روز آینده به مجمع عمومی سالانه خواهد رفت، سود خالصی که این شرکت سرمایه‌گذاری به ثبت رساند برابر با نزدیک به ۶ میلیارد تومان است و در ازای هر سهم نیز ۲۲ ریال سود شناسایی کرد.

درآمد عملیاتی که این شرکت سرمایه‌گذاری در پایان دوره یک‌ساله از خود بر جای گذاشت برابر با ۷ میلیار تومان بود و گفتنی است که این شرکت در سال مالی گذشته ۱۰ درصد از سود تقسیمی خود را به سهامداران پرداخت کرده است.

بانک تجارت

بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی‌شده‌ای که بانک تجارت ارائه کرد، این بانک به سود خالص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دست یافت و در ازای هر سهم نیز ۲۰۱ ریال سود خالص در نظر گرفته است، میزان درآمدی که این بانک از تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری به دست آورد برابر با ۴۳ هزار میلیارد تومان بود و همچنین در پایان سال مالی ۱۳۹۹ این بانک کمتر از یک درصد از سود تقسیمی خود را بین سهامداران پرداخت کرد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده