تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۶۳۵۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۶ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۶هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۱۰۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان در بیش از ۴۰۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۶ هزار و ۲۳۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۹۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی نوری و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پترذوشییم بوعلی و تولید فولاد سپید فراب کویر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان در ۲۷۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۶۲ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و پالایش نفت لاوان شد و در مقابل شرکت‌های بیمه کوثر، پخش البرز و صنایع مادیران بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده