تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۷
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۶۳۵۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد به کما رفت!

‌می‌متالز - عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی این بود که تولید فولاد تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تُن باشد، در حالی که برخی مسوولان دنبال سود بودند نه توسعه.

به گزارش می‌متالز، نادر قاضی‌پور، عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح دستاورد‌های حوزه صنایع در راستای تحقق اهداف افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: چشم‌انداز ۱۴۰۴ تکلیفی بر دولت‌های مختلف بود که مقام معظم رهبری با تأکید بر دستیابی به اهداف آن را ترسیم کرد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی این بود که تولید فولاد تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تُن باشد، در حالی که اکثر مسوولان قبلی دولتی دنبال سود بودند نه توسعه و بازسازی و این موضوع در دولت روحانی تشدید شد و به این ترتیب تولید فولاد به کما رفت!

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه خودروسازی نیز راهبرد افق ۱۴۰۴ ارتقای توانمندی بنگاه‌ها، توسعه سرمایه‌گذاری برای ایجاد و تکمیل واحدها، افزایش نفوذ فناوری در صنعت خودرو، توسعه همکاری‌های بین‌بنگاهی، افزایش همکاری‌های بین‌المللی، تنوع‌بخشی به روش‌های تأمین مالی، مدیریت واردات خودرو و قطعات و ... بود.

قاضی‌پور یادآور شد: در دولت‌های گذشته اراده‌ای برای تولید داخلی وجود نداشت، در حالی که مقرر شود ۳ میلیون خودرو تولید شود، اما اکنون توان تولید یک‌میلیون خودرو را هم نداریم.

وی متذکر شد: از سوی دیگر برای تولید خودروی داخلی باکیفیت نیاز به قطعات باکیفیت‌تر داریم و مقرر شده بود خودرو‌های باکیفیت داخلی تولید شود نه اینکه خودرو‌های بی‌کیفیت خارجی وارد کنند.

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه صنایع نیازمند برنامه‌های کاربردی است.

قاضی‌پور در ادامه توضیح داد: از سوی دیگر باید از مصرف‌کنندگان خودرو‌های داخلی حمایت شود و نباید با فروش خودرو‌های بی‌کیفیت با قیمت بالاتر مردم را دلسرد کرد.

وی عنوان کرد: فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی نیازمند کیفیت بالای خودرو‌ها و متناسب بودن قیمت با کیفیت آن است، نه اینکه خودرو‌های بدون کیفیت را با قیمت بالاتر به مردم بفروشیم.

منبع: تهران نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده