تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۶۳۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس کمیسیون صنایع: هدف از واردات خودرو تنظیم بازار داخلی است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات خودرو برای ما هدف نبوده بلکه وسیله‌ای برای تنظیم بازار داخلی است، گفت: باید شرایط رقابت‌پذیری برای خودرو‌های داخلی نیز فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری، با بیان اینکه هنوز آئین نامه واردات خودرو توسط دولت تدوین نشده است، اظهار داشت: دولت در این راستا کار خود را شروع کرده و امکان دارد طی ماه‌های آتی این آئین نامه تدوین و ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از واردات خودرو، بیشتر واردات خودرو‌های اقتصادی خواهد بود، تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده در طول سالیانی که خودرو وارد می‌کردیم حداکثر تا ۱۰۰ هزار خودرو در طول سال بوده است که در حال حاضر نیز همین رقم کافی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو، تنظیم بازار و رقابت‌پذیری از مهم‌ترین اهداف واردات خودرو محسوب می‌شود، یادآور شد: واردات خودرو برای ما هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای دولت و کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی است تا به اهدافی، چون ارتقای تولید و کیفیت و از همه مهمتر رضایت مشتریان دست یابد.

وی تنوع را از دیگر مزایای واردات خودرو دانست و گفت: همین عامل نیز سبب رضایت مشتریان خواهد بود چرا که مردم دوست دارند از خودرو‌هایی با برند‌های دیگر نیز استفاده کنند.

طاهری با بیان اینکه خودرو یک محصول صنعتی است که از چندین هزار قطعه در آن استفاده شده است، ادامه داد: از سویی این محصول نیاز به تیراژ بالا دارد و همین موضوع خودرو را نسبت به سایر صنایع متمایز کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه خودرو و زنجیره تولید این محصول ناهمگون است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده