تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۳
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۶۴۲۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۲ درصدی شاخص بورس در بهار ۱۴۰۱

‌می‌متالز - شاخص بورس در سه ماه نخست امسال طی ۵۸ روز معاملاتی، با ثبت ۱۷۲هزار و ۳۸۲واحد افزایش، معادل ۱۲.۶۱ درصد رشد کرده است.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان خرداد تعداد ۵۸۵ میلیارد و ۳۱۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۴۲۲ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال در بیش از ۳۷ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۰۴ دفعه طی ۵۸ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۵۵ میلیارد و ۷۱۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۴۸ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله شده است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۵۸ روز، با ۱۷۲ هزار و ۳۸۲ واحد افزایش، معادل ۱۲.۶۱ درصد رشد کرده و به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۳۲ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۷۵ هزار و ۱۸۹ واحد افزیش، معادل ۲۱.۵۹ درصد رشد کرد و در پایان سه ماه نخست امسال رقم ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۱۰۳ هزار و ۳۴۵ واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۴۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۱۷ هزار و ۹۹۴ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۴۲۳ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۹.۷۱ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۶.۳۲ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده