تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۵۷۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه مطرح کرد؛

کاهش ریسک‌های بازار سرمایه با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

‌می‌متالز - فاطمه سرکاری گفت: حرکت سرمایه‌ها به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند با توجه به مدیریت این صندوق‌ها توسط اشخاص متخصص نتایج مثبتی از جمله حذف نوسانات غیرعادی، کاهش ریسک و بازدهی مناسب را به همراه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، فاطمه سرکاری، مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه، در رابطه با مزایای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم و تجارب سایر کشور‌ها در این رابطه، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از منابعی که در بازار سرمایه سایر کشور‌ها در حال معامله است، مربوط به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌شود؛ در حالی که در ایران این عدد تنها ۲۰ درصد است و عملا می‌توان گفت جای رشد دارد.

او افزود: مطابق بررسی‌های صورت گرفته برآورد می‌شود نسل بعدی سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری و تخصیص دارایی بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف حرکت خواهند کرد.

مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه تاکید کرد: حرکت سرمایه‌ها به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند با توجه به مدیریت این صندوق‌ها توسط اشخاص متخصص نتایج مثبتی را از جمله حذف نوسانات غیرعادی، کاهش ریسک و بازدهی مناسب را به همراه داشته باشد.

سرکاری در مورد مزایای عرضه سهام استارتاپ‌ها در بازار سرمایه به منظور تسریع در روند تامین مالی این شرکت‌ها، گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه را می‌توان به دو بخش بدهی و سرمایه‌ای تقسیم کرد، در بخش اول از آنجایی که در بازار سرمایه انتشار اوراق‌های مختلف را به همراه داریم و ساختار این اوراق‌ها معمولا بر پایه دارایی مشخص است، استارتاپ‌ها کمتر می‌توانند از طریق این مسیر تامین مالی کنند.

مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه در پایان تاکید کرد: پذیرش در بازار سرمایه به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا با افزایش سرمایه، منابع لازم را از بازار جذب کرده و در انتها به شرکت تزریق کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده