تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۷۵۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در نیمه نخست ۱۴۰۱

‌می‌متالز - شاخص بورس در شش ماه نخست امسال طی ۱۱۹روز معاملاتی، با ثبت ۱۲هزار و ۹ واحد کاهش، معادل ۰.۸۸ درصد افت کرده است.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان شهریور تعداد ۱۰۰۱ میلیارد و ۸۸۳ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۶۰۷۰ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال در بیش از ۵۷ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۷۶۶ دفعه طی ۱۱۹ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۱۲۰ میلیارد و ۴۹۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۷۴۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۱۹ روز، با ۱۲ هزار و ۹ واحد کاهش، معادل ۰.۸۸ درصد افت کرده و به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۴۱ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۴۷ هزار و ۴۱۰ واحد افزیش، معادل ۱۳.۶۱ درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول هم با ۵۶ هزار و ۷۰۱ واحد افت در این مدت به رقم یک میلیون و ۱۰۰۷ هزار و ۴۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۳ هزار و ۲۷۲ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۵.۳۳ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۴.۸۲ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده