تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۵۵۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۵ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۵هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان در بیش از ۲۸۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۵ هزار و ۶۸۴ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۷۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بیمه دانا و انتقال داده‌های آسیاتک با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۵ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان در ۱۴۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۰۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۱۶۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت شیراز و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام تولید نیروی برق دماوند، بهمن دیزل و صنعتی مینو شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده