تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۷۴۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۳۳هزار واحدی شاخص بورس در هفته پایانی شهریور

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۳هزار و ۸۶۷واحد کاهش، معادل ۲.۴۴ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۱۸ میلیارد و ۵۷۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۴۵ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال در بیش از ۹۹۷ هزار و ۸۲۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۴.۴۲، ۳۷.۹۲ و ۲۸.۵۴ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۶۲۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴.۶۲ درصد افت و ۷.۹۰ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۳۳ هزار و ۸۶۷ واحد کاهش، معادل ۲.۴۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزارو ۲۳۲ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با هزار و ۹۲۱۳ واحد کاهش، معادل ۲.۲۸ درصد افت کرد و رقم ۳۹۵ هزار ۶۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۹ هزار و ۸۲۹ واحد افت به رقم یک میلیون و ۷ هزار و ۳۹۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۳ هزار و ۵۶ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۸۸ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱.۹۴ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده