تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۷۴۹۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس از ابتدای سال

‌می‌متالز - شاخص بورس از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته ۱۱۹روز معاملاتی، با ثبت ۱۲هزار و ۱۸واحد کاهش، معادل ۰.۸۸ درصد افت کرده است.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۱۰۰۱ میلیارد و ۷۷۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۶۰۶۸ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال در بیش از ۵۷ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۴۴ دفعه طی ۱۱۹ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۱۲۰ میلیارد و ۴۱۲ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۷۴۱ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۱۹ روز، با ۱۲ هزار و ۱۸ واحد کاهش، معادل ۰.۸۸ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۳۲ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۴۷ هزار و ۴۱۰ واحد افزایش، معادل ۱۳.۶۱ درصد رشد کرد و در این مدت به رقم ۳۹۵ هزار و ۶۷۸ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۵۶ هزار و ۷۱۴ واحد افت در این مدت به رقم یک میلیون و ۷ هزار و ۳۹۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۳ هزار و ۲۷۲ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۵ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۴.۸۲ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده