تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۷۴۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۱ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۱هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان در بیش از ۲۳۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۱ هزار و ۸۳۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۲۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بانک کارآفرین، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و تامین سرمایه امین با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۸۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۹ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان در ۱۵۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۹۹ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۳۹۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری صبا تامین، زغال سنگ پرورده طبس و بیمه اتکایی امین و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام صنایع مادیران، قاسم ایران و جنرال مکانیک شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده