تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۹۳۴۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با تصویب سهامداران حقوقی و حقیقی؛

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به گروه مالی تبدیل شد

‌می‌متالز - در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، ماهیت این شرکت به گروه مالی تغییر کرد.

به گزارش می‌متالز، سید جواد میرطاهر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با اشاره به اینکه گروه مالی همان هلدینگ‌ها هستند که مزیت‌های بیشتری دارند، اظهار داشت: از جمله مزیت‌های گروه مالی شدن می‌توان به ارائه خدمات تامین مالی، خدمات کارگزاری در بورس اوراق بهادار، کالا و انرژی، خدمات کارگزاری بیمه، ارائه خدمات مدیریت سرمایه شامل سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف همچون صندوق کالایی، طلا و درآمد ثابت، مشاور سرمایه‌گذاری شامل خدمات ارزش‌گذاری، تامین مالی حوزه‌های دانش‌بنیان و خدمات نرم‌افزاری و نیز پذیره‌نویسی اشاره کرد.

میرطاهر با بیان اینکه با این تغییر ماهیت، گروه مالی صبا تامین تبدیل به نخستین گروه مالی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌شود، گفت: بر این اساس، گروه مالی صبا تامین می‌تواند به صورت گسترده به زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا و هلدینگ‌های تابعه و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار خدمات مالی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در همین راستا شرکت صباتامین به عنوان بازوی تامین مالی توانسته است از سال ۹۹ تا کنون حدود ۲۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نسبت به تامین مالی شرکت‌های زیرمجموعه شستا اقدام کند که در آن زمان بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه با انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق برای تامین اجتماعی رقم خورد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در ادامه، از انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق برای شستا تا پایان سال خبر داد و افزود: ضمن اینکه دو هزار میلیارد تومان اوراق نیز برای صبا تامین منتشر شده است. همچنین برای هر یک از هلدینگ‌های زیرمجموعه همچون تاپیکو و تاصیکو نیز برنامه جامع تامین مالی در قالب کتابچه‌هایی تهیه شده است که مجموعه این اقدامات علاوه بر اینکه منجر به سودآوری هلدینگ‌ها در میان‌مدت خواهد شد، به تامین مالی پروژه‌های معطل مانده کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه گروه مالی صبا تامین تلاش می‌کند تا خدمات تامین مالی به نحو شایسته‌ای ارائه شود، خاطرنشان کرد: صبا تامین باید از این پس یک مجموعه دو سو توان باشد تا هم در بخش سودآوری با اصلاح پرتفوی و حرکت به سمت DPS محور شدن سود خوبی برای سهامداران ایجاد کند و هم در حوزه خدمات مالی به نحو احسن به ارائه خدمات بپردازد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده