تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۷
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۳۴۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

مهم‌ترین شرط بهبود شرایط معاملات و کسب بازدهی از بورس/ جبران عقب‌ماندگی

‌می‌متالز - کارشناس بازارسرمایه با اشاره به مهم‌ترین شرط بهبود معاملات و کسب بازدهی از بورس گفت: عقب ماندگی از سایر بازار‌ها جبران می‌شود، اما نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، حامد ستاک درخصوص روند این روز‌های بازار سهام و بازگشت رشد به معاملات بورس اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر روند معاملات، وجود انواع ریسک‌های قابل و غیرقابل پیش‌بینی است که در زمینه‌های مختلف بر بازار حاکم شده است. چند روز اخیر ابهام در صنعت خودرو و عدم عرضه محصولات در بورس کالا باعث ایجاد تلاطم شدید در بازار سهام و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار شد.

در صورت رخ دادن چنین اتفاقاتی، برخی افراد با ترس از دست دادن سرمایه‌ها اقدام به خروج سرمایه‌ها از بازار سرمایه می‌کنند. دیگر افرادی که از ریسک سرمایه‌گذاری بالاتری برخوردارند، بازده بالاتری را از این بازار نسبت به ریسک ایجاد شده طلب می‌کنند که همین موضوع باعث افت شاخص بورس و کاهش حجم معاملات می‌شود.

مهم‌ترین موضوع برای بهبود شرایط معامله و کسب بازدهی از بازار سرمایه وجود شرایط قابل پیش‌بینی است که منجر به بهبود روند معاملات بازار خواهد شد. عوامل بنیادی موثر بر روند بازار مانند نرخ ارز و وضعیت دیگر بازار‌های سرمایه‌گذاری که با رشد پرشتاب همراه بودند، نشان از آن دارد روند بورس نمی‌تواند نزولی باشد. بازار سهام باید هم گام با سایر بازار‌ها رشد کند و نمی‌تواند از دیگر بازار‌ها عقب بماند.

توصیه به سرمایه‌گذاری در بورس برای همه سهامداران یکسان نیست و بسته به میزان ریسک‌پذیری آن‌ها متفاوت است. با توجه به رشد و تورم در اکثر بازار‌های سرمایه‌گذاری سطوح قیمتی در بیشتر سهم‌ها مناسب است. اقتصاد نشان می‌دهد عدم تعادل بین بازار سرمایه و سایر بازار‌ها نمی‌تواند ادامه‌دار باشد، اما به طور دقیق نمی‌توان اعلام کرد که عدم تعادل چه زمانی برطرف خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده