تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۹۳۵۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با جهش ۸۲ هزار تایی و ورود پول حقیقی ها:

شاخص بورس با دو رکورد جدید بعداز دو سال کانال ۱.۷ میلیونی را بازپس گرفت

‌می‌متالز - شاخص بورس پس از گذشت دو سال و ۵ ماه کانال ۱.۷ میلیون واحدی را باز پس گرفت و رکورد بی سابقه جهش ۸۲ هزار تایی و ورود پول حقیقی‌ها را ثبت کرد.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس در حالی طی هفته گذشته با روند صعودی به بازدهی ۹ درصدی رسید که امروز با ثبت رکورد جدید و بی سابقه جهش ۸۲.۱ هزارتایی معادل ۴.۹ درصد پس از دو سال و پنج ماه مجددا" به کانال ۱.۷ میلیون واحدی بازگشت تا شاید امید‌ها به تداوم این وضعیت و جبران بخش اندکی از زیان ۲.۵ سال گذشته اکثر سهامداران تقویت شود.

براساس این گزارش، افزایش دلار به ارقام بی سابقه ۵۵ هزار تومانی، امکان عرضه ارز صادراتی شرکت‌های پتروشیمی در سامانه مبادله طلا و ارز و ارزش گذاری بر اساس میزان عرضه و تقاضا، عقب ماندگی بازار سهام نسبت به بازار‌های رقیب، انتشار گزارش ماهانه شرکت ها، انتظارات تورمی، ارزندگی و ارزانی بسیاری سهام و... را می‌توان از جمله دلایل رشد شاخص بورس و بازگشت به کانال ۱.۷ میلیون واحدی ذکر کرد.

جزییات معاملات امروز نشان می‌دهد دماسنج بازار سهام با گذشت ۳۰ دقیقه از شروع معاملات با اثر مثبت ۷ تا ۲ هزار واحدی شرکت هایی، چون فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، هلدینگ میدکو، پتروشیمی پردیس و پالایشگاه بندرعباس، وارد کانال ۱.۷ میلیون واحدی شد. آخرین حضور شاخص در این کانال مربوط به اول شهریور سال ۹۹ بود.

همچنین از ابتدای سال گذشته تاکنون، بیشترین ورود پول سهامداران حقیقی‌ها به بورس طی امروز با ۲.۱ هزار میلیارد تومان به عنوان رکوردی جدید ثبت شد. پیش از این در ۲۰ شهریور سال گذشته بالغ بر ۱.۷ هزار میلیارد تومان توسط حقیقی‌ها به بازار تزریق شده بود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده