تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۹۲۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۳۳هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته بهمن

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افت ۳۳ هزار و ۲۸۷ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۴ روز معاملاتی تعداد ۲۶ میلیارد و ۳۳ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۱۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲۵.۵۲ درصد افت، ۱۲.۷۰ درصد کاهش و ۲۱.۲۰ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵ میلیون و ۹۸۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۹۲ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴.۶۸ و ۱۰.۲۷ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۳۳ هزار و ۲۸۷ واحد کاهش، معادل ۲.۱۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۲۴ هزارو ۷۹۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۰ هزار و ۷۸۶ واحد کاهش، معادل ۲.۲۲ درصد افت کرد و رقم ۴۷۴ هزار ۷۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۳ هزار و ۸۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۰۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۰ هزار و ۹۶۱ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۷۸۳ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۹۶ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۲.۳۵ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده