تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۹۲۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۳ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۳ هزار واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۵۶۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان در بیش از ۳۵۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۳ هزار و ۱۶۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۹۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های بانک سینا، بیمه دانا و بیمه اتکایی امین با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۵ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان در ۱۹۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۶ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکت‌های آهن و فولاد غدیر ایرانیان، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید و سنگ آهن گهر زمین شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده