تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۹۲۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص سبزپوش به استقبال آخرین ماه سال رفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات نخستین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۴۱ واحد (۰.۴۱درصد) افزایش به رقم ۴۷۶ هزار و ۷۲۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۸ هزار و ۶۱۰ واحدی (۰.۵۶ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه، بیش از ۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۳۸ هزار و ۵۱۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۳۷ هزار و ۶۲۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۷ هزار و ۸۲۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال، گروه انبوه‌سازی با ۲۲ هزار و ۴۰۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱ میلیارد ریال و گروه فرآورده نفتی ۱۷ هزار و ۳۱۷ معامله به ارزش یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۶۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۱۴ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۶۹۷ واحد، شرکت پتروشیمی توری با ۵۶۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۵۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۶۶ واحد، شرکت زامیاد با ۱۵۵ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۱۲۷ واحد، شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۱۲۱ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۱۱۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۳۰ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۲۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۴۲ واحد رسید. همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۱۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۸ واحد، آهن و فولاد ارفع با ۱۴ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۳ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۰ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

بانک دی با ۲.۷ واحد، شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن با ۲.۴ واحد، شرکت پاکدیس با ۲.۲ واحد، مجتمع صنعتی آرتاویل با ۱.۸ واحد و شرکت بیمه سامان با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده