تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۹۳۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انبوه‌سازی، املاک و مستغلات در صدر معاملات فرابورس

‌می‌متالز - گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۴۲هزار و ۸۷۸میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را در یازدهمین ماه امسال به خود اختصاص داد.

به گزارش می‌متالز، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در یازدهمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۹ روز معاملاتی تعداد ۱۴۱ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ورقه بهادار در ۶ میلیون و ۸۱۲ هزار نوبت به ارزش ۱۰۹۸۷ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال در بازار‌های فرابورس خرید و فروش شده است.

این در حالی است که شاخص کل فرابورس نیز که معاملات بهمن ماه امسال را از ارتفاع ۲۱ هزار و ۵۰۸ واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۶.۸ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۲۰ هزار و ۴۳ واحد رسید.

این گزارش می‌افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در ماه گذشته در بازار‌های فرابورس ایران نشان می‌دهد گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۴۲ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال دادوستد سهم ۱۰ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر نیز با ۳۱ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال دادوستد معادل ۸ درصد، فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال دادوستد معادل ۸ درصد، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۷ درصد، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۸ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال معادل ۷ درصد و محصولات شیمیایی با ۲۷ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال معادل ۷ درصد به ترتیب رتبه‌های دوم تا ششم ارزش معاملات فرابورس را در یازهمین ماه سال ۱۴۰۱ از آن خود کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده