تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۹۳۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

آغاز طوفانی نخستین روز اسفند

‌می‌متالز - در جریان معاملات دومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۶ هزار و ۴۴۲ واحد (۳.۴۵ درصد) افزایش به رقم ۴۹۳ هزار و ۱۶۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶۰ هزار و ۸۹۷ واحدی (۳.۹۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز دوشنبه اول اسفند ماه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۴۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۲۹ هزار و ۸۹۹ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فرآورده نفتی با ۳۱ هزار و ۵۸۲ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۳ هزار و ۸۶۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۲ هزار و ۹۳۸ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۸هزار و ۵۵۸ معامله به ارزش یک هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۶ هزار و ۳۰۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵ هزار و ۹۴۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴ هزار و ۸۹۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۲ هزار و ۳۱۵ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲ هزار و۲۰۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت داورسازی اوه با ۳۸ واحد، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۲۱ واحد، شرکت صنایع سیمان دشتستان با ۱۸ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۱۳ واحد و شرکت دشت مرغاب با ۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، اول بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۳۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۵ واحد رسید. همچنین بیش از ۷ میلیارد و ۳۵۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۷۹ واحد، بیمه پاسارگاد با ۶۳ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۵۳ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۹ واحد و شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت حمل و نقل گهرترابر سیرجان با ۲ واحد، شرکت مدیریت سرمایه گذاری مسکن الوند با ۱.۴۶ واحد، شرکت پنبه و دانه روغنی خراسان با ۱.۱ واحد، سرمایه گذاری مسکن پردیس با ۰.۴۳ واحد و شرکت آ. س. پ با ۰.۳۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده