تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۹۳۴۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به ارزش ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام شد:

برنامه دولت برای کسب درآمد از سهام "فارس، فولاد" و دو شرکت در روز‌های پایانی!

‌می‌متالز - دولت در تدارک کسب درآمد ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی از عرضه سهام "فارس، فولاد" و دو شرکت آن هم در روز‌های پایانی سال برآمده است!

به گزارش می‌متالز، دولت که با کسری بودجه مواجه است، سازمان خصوصی سازی را مامور کرد تا به استناد قانون اجرای اصل ۴۴ و در روز‌های پایانی سال، اقدام به کسب درآمد ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی از عرضه سهام فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، توسعه نیشکر و صنایع جانبی و احیا استیل فولاد بافت برآید!

بر اساس این گزارش این عرضه‌ها طبق مصوبه اول اسفند هیات واگذاری به ارزش کل پایه ۱۲۶ هزار میلیارد تومان قیمت ­گذاری شد. ۲۲.۶ درصد سهام دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بالغ بر ۶۰.۲ هزار میلیارد تومان ارزش ­گذاری شده که ۲۵ درصد نقد و مابقی طی سه سال پرداخت خواهد شد.

۲.۵ درصد سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه هم ۳۸.۸ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شد که شرایط پرداخت ۳۰ درصد نقد و مابقی قابل پرداخت طی سه سال است. عرضه دو بلوک "فارس و فولاد" از طریق بورس و زمان عرضه طبق اطلاعیه شرکت بورس تعیین خواهد شد.

همچنین ۲۰ درصد از سهام دو شرکت­ توسعه نیشکر و احیا استیل فولاد بافت نیز از طریق فرابورس عرضه خواهد شد. سهام توسعه نیشکر و صنایع جانبی ۲۴.۸ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده که طی ۸ سال قابل پرداخت است و تنها ۱۵ درصد در روز عرضه بصورت نقد پرداخت می­ شود.

قیمت پایه کل سهام احیا استیل فولاد بافت هم ۲.۲ هزار میلیارد تومان تعیین شده که ۴۰ درصد نقد و مابقی طی اقساط ۲ ساله پرداخت خواهد شد. زمان دقیق واگذاری سهام این شرکت‌ها پس از انتشار آگهی واگذاری طی روز‌های آینده، اعلام می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده