تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۹۲۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۶۰۰۰۰ واحدی، شاخص را به ارتفاع ۱.۶ میلیون واحد رساند

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۰هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۳۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در بیش از ۴۳۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۶۰ هزار و ۸۹۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۶۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های داروسازی اسوه، پرداخت الکترونیک سامان کیش و صنایع سیمان دشتستان افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۷ میلیارد و ۱۷۸ میلیون ورقه به ارزش ۱۲۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان در ۲۷۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۳۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۶۷۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، سرمایه‌گذاری مسکن الوند و پنبه و دانه‌های روغنی خراسان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده