تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۲۹۲۸۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
با رشد ۹۰ درصدی تولید کنسانتره و ۱۴ درصدی تولید گندله تا آبان ۱۴۰۱ صورت گرفت

ﺑﺮﻧﺎﻣــﻪ ﺗﻮﻟﯿــﺪ فولاد سنگان با ۳،۵ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ ﮐﻨﺴﺎﻧﺘﺮه و ۵ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ گندله در ۱۴۰۱

‌می‌متالز - تولید حدود ۱۶ میلیون تن گندله از ابتدای بهره برداری تاکنون و ظرفیت ۵ میلیون تنی واحد گندله سازی و کنسانتره سازی در ۱۴۰۱، ﺗﻮﻟﯿــﺪ ﺑــﯿﺶ از ۴ ﻣﯿﻠﯿــﻮن ﺗــﻦ گندله در ﺳــﺎل ۱۴۰۰ ﻋﻠﯿــﺮﻏﻢ ﮐﻤﺒــﻮد ﻣﻨــﺎﺑﻊ اﻧــﺮژی، رﺷــﺪ ﺗﻮﻟﯿــﺪ ۲۲ درﺻـــﺪی ﺗﻮﻟﯿــﺪ ﮔﻨﺪﻟـــﻪ، اﻓــﺰاﯾﺶ ۱۰۹ درﺻــﺪی ﺳـــﻮد ﻧﺴــﺒﺖ ﺑـــﻪ ﻣــﺪت ﻣﺸــﺎﺑﻪ ﺳـــﺎل ﻗﺒــﻞ و…، از ﺟﻤﻠـــﻪ ﺛﻤـــﺮات ﻓـــﻮﻻد سنگان است.

به گزارش می‌متالز، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در اداره کل ثبت شرکت‌های استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است. این شرکت با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان و به منظور تامین مواد اولیه صنعت فولاد کشورتاسیس شد.


تولید واحد گندله‌سازی و کنستانتره سازی فولاد سنگان

در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی فولاد سنگان، هر کدام به ظرفیت تولید اسمی ۵ میلیون تن در حال تولید می‌باشد. امید است با تلاش و مجاهدت تلاشگران عرصه صنعت و معدن، شرکت فولاد سنگان به بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره و گندله در شرق کشور تبدیل گردد.

بی تردید با اجرای این پروژه دگرگونی وسیعی در منطقه ایجاد و اثرات عظیمی در توسعه، اشتغال جوانان و رشد اقتصادی شهرستان و منطقه صورت خواهد گرفت.

سهامدار عمده فولاد سنگان شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و بقیه سهامداران شامل شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد، شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد متیل شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه معرفی شده اند.


ﺷــﺮﮐﺖ ﺻــﻨﺎﯾﻊ ﻣﻌــﺪﻧﯽ ﻓــﻮﻻد ﺳــﻨﮕﺎن ﺑــﺎ ﻫﻤــﺪﻟﯽ و ﻫــﻢ اﻓﺰاﯾــﯽ ﺗﻤــﺎﻣﯽ واﺣــﺪﻫﺎ ﻣﻮﻓــﻖ ﺑــﻪ ﺗﻮﻟﯿــﺪ ﺑــﯿﺶ از ۴ ﻣﯿﻠﯿــﻮن ﺗــﻦ گندله در ﺳــﺎل ۱۴۰۰ ﻋﻠﯿــﺮﻏﻢ ﮐﻤﺒــﻮد ﻣﻨــﺎﺑﻊ اﻧــﺮژی) ﮔــﺎز و ﺑــﺮق (در ﮐﺸــﻮر ﺷــﺪه ﮐــﻪ اﯾــﻦ ﻣﻬــﻢ در ﺗــﺎﻣﯿﻦ ﺑــﻪ ﻣﻮﻗــﻊ و ﻣﺴــﺘﻤﺮ ﮔﻨﺪﻟــﻪ‌ی ﺑﺰرﮔﺘــﺮﯾﻦ ﻓﻮﻻدﺳــﺎز ﺧﺎورﻣﯿﺎﻧــﻪ، ﻧﻘﺸــﯽ ﺣﯿــﺎﺗﯽ داﺷــﺘﻪ اﺳــﺖ. در ﺳــﺎل ۱۴۰۴ ﺑــﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣــﻪ ﺗﻮﻟﯿــﺪ ۳،۵ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ ﮐﻨﺴﺎﻧﺘﺮه و ﺷﺎﻫﺪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﻨﺪﻟﻪ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ۵ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻦ در ﺳﺎل ۱۴۰۱ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﻮد.

رﺷــﺪ ﺗﻮﻟﯿــﺪ ۲۲ درﺻـــﺪی ﺗﻮﻟﯿــﺪ ﮔﻨﺪﻟـــﻪ، اﻓــﺰاﯾﺶ ۱۰۹ درﺻــﺪی ﺳـــﻮد ﻧﺴــﺒﺖ ﺑـــﻪ ﻣــﺪت ﻣﺸــﺎﺑﻪ ﺳـــﺎل ﻗﺒــﻞ و…، از ﺟﻤﻠـــﻪ ﺛﻤـــﺮات ﻓـــﻮﻻد ﺳـــﻨﮕﺎن در ﻋﺮﺻـــﻪ ﺗﻮﻟﯿـــﺪ ﺑـــﻮده و ﮐﺴـــﺐ اﻓﺘﺨـــﺎرات اﯾـــﻦ ﺷـــﺮﮐﺖ در ﺣـــﻮزه ﻫـــﺎی ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳـﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری، ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻣﺎﻟﯽ، ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ و … ﻧﺸﺎن ازﻫﻤﺖ واﻻی ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ﻣﺪﯾﺮان ﺷﺮﮐﺖ ﻓﻮﻻد ﺳﻨﮕﺎن دارد.

مسوولیت پذیری این شرکت در منطقه محروم خواف با عمل به مسوولیت‌های اجتماعی، نشانگر حضور سبز و موثر این شرکت بعنوان شرکت شهروندی مسوولیت پذیر است.

بی شک تولید حدود ۱۶ میلیون تن گندله، از ابتدای بهره برداری تاکنون، افتتاح عظیم‌ترین پروژه کنسانتره سازی در شرق کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن به دست متخصصان ومهندسین ایرانی با توجه به عدم مشارکت کارشناسان خارجی در راه اندازی این ابرکارخانه، راه اندازی کارخانه تولید بنتونیت و سهیم نمودن همکاران و خانواده آرمانی در این امر و اجرای طرح‌های توسعه در سطح ۱۵۰ هکتار در مجموعه فولاد سنگان و عبور نمودن از پروژه به سمت کارخانه شدن، موجبات انتخاب شدن این شرکت بعنوان واحد نمونه برتر صنعتی شرق کشور برای ۶ سال متوالی و حضور در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران در رتبه بندی IMI-۱۰۰ و صعود به رتبه ۶۴ ام، نشان گر اهمیت و استراتژیک بودن فولاد سنگان در سپهر صنعت کشور و استان خراسان رضوی دارد.


رشد ۹۰ درصدی تولید کنسانتره و ۱۴ درصدی تولید گندله تا آبان ۱۴۰۱


شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ادامه روند تولید مستمر و باکیفیت و با ثبت رکورد‌های متعدد، دستیابی به ظرفیت تولید نامی ۵ میلیون تن گندله را در دست تحقق دارد.

فولاد سنگان امسال رکورد‌های تولید قابل توجهی را در کارخانه گندله و کنسانتره ثبت کرده است. کارخانه گندله‌سازی این شرکت با بیش از ۲۰ درصد از ظرفیت نامی اش فعالیت داشته و تولید در کارخانه کنسانتره سازی نیز علی رغم وجود مشکلات جاری، توانسته ایم از ظرفیت اسمی عبور کنیم.

معاون بهره برداری فولاد سنگان با اشاره به روند رو به رشد تولید در این شرکت عنوان کرد: فولاد سنگان در شش ماه نخست سال، با وجود مشکلات ناشی از قطعی خطوط برق و چالش‌های متاثر از آن موفق به تولید بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندله شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند رشد بیش از ۱۴ درصد را نشان می‌دهد و مطمئنا رشد تولید، این نکته مهم را در پی دارد که، رشد تولید در سایه رکورد‌ها تحقق یافتنی است.

شمسی نیا اضافه کرد: همکاران توانمند و جهادگر ما موفق به ثبت سه رکورد تولید ماهیانه گندله شدند که نتیجه این کارتیمی به تولید بیش از ۵۸۰ هزار تن گندله در شهریور ماه انجامید و البته بالاترین میزان رشد تولید ماهیانه در شش ماهه اول سال، در تیرماه به دست آمد که نسبت به مشابه سال قبل، ۱۰۲ درصد میزان تولید گندله شرکت افزایش یافت و گفتنی است بالاترین رکورد تولید روزانه گندله به میزان ۲۰ هزار و چهارصد تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد سنگان بعنوان عضوی از گروه پرافتخار فولاد مبارکه و بعنوان تامین کننده بخشی از گندله شرکت فولاد مبارکه با همت تلاشگرانش توانست، رشد کلی ۹۰ درصدی در تولید کنسانتره و رشد ۱۴ درصدی در افزایش تولید گندله در هشت ماه سال ۱۴۰۱ را نسبت به همانند سال قبل به دست آورد که این مهم فقط با همت و تلاش کارکنان خدوم و پشتیبانی و همراهی مدیریت ارشد این شرکت محقق گردید.

معاون بهره برداری فولاد سنگان با اشاره به رشد قابل توجه تولید کنسانتره و گندله تاکنون، اعلام داشت:خوشبختانه تولید کنسانتره و گندله تا پایان مهر ماه سال جاری رشد قابل توجهی را تجربه نموده و آمار‌های تولیدی، به ترتیب به میزان ۲۳۱ هزار تن و ۵۱۷ هزار تن بوده که رشد ۵۸ درصدی تولید کنسانتره و رشد ۱۰ درصدی تولید گندله را نسبت به مشابه سال نشان می‌دهد.

وی با اشاره به هدف گذاری تولید در فولاد سنگان اشاره نمود و افزود:کارکنان باغیرت در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، براین باورند که میتوانیم در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برای نخستین بار پس از بهره برداری، به تولید پنج میلیون تن گندله دست یابیم.

معاون بهره برداری فولاد سنگان نیز از رشد تولید در آبان ماه نیز خبرداد و ادامه داد: در ادامه مسیر تولید با کیفیت و مستمر در آبان ماه نیز با تولید بیش از ۲۴۵ هزار تن کنسانتره شاهد رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به مشابه سال قبل را شاهد هستیم و این در حالی است که تولید کنسانتره در مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷۱ هزار تن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این روند تولید نیز در کارخانه گندله سازی با تولید بیش از ۴۷۱ هزار تن در آبان ماه همراه بوده که میزان تولید در مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۴۶۵ هزار تن بوده که رشد حدود یک و نیم درصدی، قابل مشاهده است وانشالله با تکیه بر لطف الهی و تلاش و توکل شاهد اعتلای کشور، در تمامی امور از جمله صنعت و اقتصاد باشیم.


حرکت فولاد سنگان در سال ۱۴۰۱ به سمت انقلاب صنعتی چهارم


مدیرعامل شرکت فولاد سنگان، گفت: درصدد تاسیس پردیس علم و فناوری فولاد سنگان در شهرستان خواف هستیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، شاهد حرکت فولاد سنگان به سمت انقلاب صنعتی چهارم و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

علی امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند و فلسفه وجودی آن، راهبرد و استراتژی کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت‌گیری فعالیت‌ها و دستیابی به اهداف است.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور، افزود: در این سند، ۵۰ درصد از GDP کشور از طریق تولیدات دانش‌بنیان به دست می‌آید که سهم فناوری‌های پیشرفته و تولیدات دانش‌بنیان بسیار پرواضح و بااهمیت است. در کشور‌های توسعه‌یافته، بیش از ۵۰ درصد از رشد سالانه ناخالص ملی آن‌ها، ناشی از اختراعات و فعالیت‌های حوزه‌های دانش‌بنیان است و امیدواریم با هدف‌گذاری انجام شده توسط رهبر انقلاب، شاهد رشد و توسعه فناوری‌های نوین و تولیدات دانش‌بنیان در کشور باشیم.

سال گذشته شاهد کسب رکورد‌ها و دستاورد‌های گوناگون در حوزه‌های متعدد بودیم و امیدواریم در سال جاری، با اجرای کارخانه ۱٫۲ میلیون تنی کنسانتره هماتیت، اجرای سیستم اسپریدر (به عنوان بزرگ‌ترین طرح زیست‌محیطی کشور، اولین در ایران و خاورمیانه) و…، شاهد افزایش سهم فولاد سنگان در سبد تولید فولاد کشور (کنسانتره، گندله و آهن‌اسفنجی) باشیم که نویدبخش آینده‌ای روشن برای این شرکت خواهد بود.


تحقق ۷۸ درصدی تولید در فولاد سنگان


معاون بهره برداری فولاد سنگان با اعلام این خبر افزود: شرکت فولاد سنگان خراسان در پنج ماه نخست سال جاری موفق به تحقق ۷۸ درصدی برنامه تولید شد.

سید علی شمسی نیا، معاون بهره برداری فولاد سنگان در گفتگو با روابط عمومی این شرکت از تولید بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن گندله در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: به لطف خدا و همت تمامی کارکنان شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، توانستیم با تحقق ۷۸ درصدی برنامه تولید، گامی جدی در راستای اهداف تولیدی در این شرکت برداریم.
وی افزود: ما در فولاد سنگان در سال گذشته علی رغم وجود مشکلات جاری در کشور همچون قطعی برق، گاز و … توانستیم بیش از چهار میلیون تن گندله تولید کنیم و با توجه به برنامه‌ها و اهداف تولیدی در این شرکت، هدف گذاری ما در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، دستیابی به ظرفیت اسمی کارخانه گندله سازی یعنی ۵ میلیون تن گندله در سال خواهد بود.

معاون بهره برداری فولاد سنگان با اشاره به گام‌های ارزشمند و پولادین کارکنان فولاد سنگان در ماه‌های نخست سال جاری و شکستن رکورد‌های پیاپی، عنوان کرد: ما در فروردین سال جاری با تولید ماهیانه بیش از ۵۱۵ هزار تن گندله در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از ۱۵ درصد را داشتیم که با توجه به ظرفیت سازی موجود در فولاد سنگان و تلاش بی وقفه انجام شده، این مهم در اردیبهشت ماه نیز تکرار شد و با تولید بیش از ۵۳۰ هزارتن گندله در ماه و شکستن رکورد قبلی در ابتدای سال با عنایت به میزان تولیدی ماهیانه در مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از ۳۵ درصدی را شاهد بودیم.

قطار رکورد شکنی‌های فولاد سنگان با سرعت بر ریل تولید در حال عبور و رد شدن از رکورد‌های تولیدی بود که مشکلات ناشی از قطعی برق گریبان گیر تولید در این شرکت شد و در خرداد ماه شاهد توقف تولید در این شرکت بودیم که با توجه به قطعی ۴۵ روزه از ابتدای سال تاکنون و با با درنظرگرفتن میزان تولید میانگین هجده هزارتن در روز، بیش از ۸۰۰ هزار تن تولید از دست رفته داشته ایم.

وی با اشاره به میزان تولید تجمیعی این شرکت گفت: فولاد سنگان از ابتدای بهره برداری تاکنون حدود ۱۶ میلیون تن گندله تولید نموده که انشالله با برنامه ریزی منسجم شاهد تولیدی پایدار با هدف تامین بخشی از گندله مورد نیاز فولاد مبارکه تامین بوده و در رسیدن به اهداف تولیدی که محور اصلی شعار سال است با بهینه‌سازی خطوط تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات علاوه بر رشد کمی، کیفیت محصولات تولیدی این شرکت متناسب با استاندارد‌های لازم باشد.

معاون بهره برداری فولاد سنگان با اشاره به میزان تولید صورت گرفته، بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال با تولید بیش از ۱/۸ میلیون تن نشان دادیم که در صورت برطرف شدن مشکلات و چالش‌های جاری، قادر به تحقق ظرفیت اسمی کارخانه و حتی رد شدن از این ظرفیت هستیم و انشالله در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان سال ” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ” نامگذاری شده با هم افزایی تمامی ارکان در مجموعه بزرگ فولاد سنگان، شاهد عینیت بخشی به فرامین مقام معظم رهبری باشیم و کما اینکه ایشان در آخرین سخنرانی شان فرمودند: زنجیره ارزش افزوده معدن را تکمیل کنید …، ما بهترین معادن و متنوع‌ترین معادن را داریم؛ معدن‌ها یا دست نخورده باقی مانده یا به شکل خام صادرشده … ”

منبع: نبض بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده