تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۹۲۹۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
اخبار فولاد از سراسر دنیا؛

افزایش تقاضای فولاد با رونق ساخت‌وساز در چین

‌می‌متالز - با رونق بازار املاک و مستغلات در چین، تقاضای فولاد، به‌ویژه فولاد ساختمانی در این کشور افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، با اتخاذ سیاست‌های حمایتی دولت چین در زمینه ساخت مسکن، تقاضای فولاد، به‌ویژه محصولات طویل در این کشور افزایش یافت.

بر اساس داده‌های سازمانی این کشور، تحویل ورق با ضخامت متوسط و اکستروژن از انبار‌های کارخانه‌های فولادی در برخی مناطق افزایش چشمگیری داشته است.

طبق آخرین داده‌های انجمن آهن و فولاد چین نیز تولید و موجودی شرکت‌های بزرگ فولادی در اوایل فوریه در این ماه افزایش یافتند.

از نوامبر ۲۰۲۲، سیاست‌های جدید زیادی برای احیای بازار املاک و مستغلات صادر شده است. بنابراین، از زمانی که سیاست‌های مطلوب حمایت قوی‌تری از عرضه و فروش در بازار املاک و مستغلات ایجاد شده، انتظارات برای بهبود تقاضای فولاد نیز افزایش یافته است.

تولید آهن خام چین طی سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهش ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تنی (۰.۸ درصدی) نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی به ۸۶۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تن رسید.

علاوه بر این، چین توانست طی دسامبر ۲۰۲۲ میلادی ۶۹ میلیون تن آهن خام تولید کند که این میزان نسبت به دسامبر ۲۰۲۱ میلادی کاهش ۴.۶ درصدی نشان می‌دهد.

شایان ذکر است در سال ۲۰۲۲، ۱میلیارد و ۸۷۸.۵میلیون تن فولاد در کل دنیا تولید شد که این میزان نسبت به سال گذشته، ۴.۲درصد، کاهش داشته است و چین در این سال با تولید ۱،۰۱۳ میلیون تن، کاهش ۲.۱ درصدی را شاهد بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده