به گزارش میمتالز، طی معاملات روز گذشته، یکشنبه ۳۰ بهمنماه، بازار اول فرابورس میزبان عرضه اولیه جدیدی بود. به این ترتیب که سهام شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان در نماد انتخاب روی تابلو معاملات این بازار نشست و با استقبال سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی فروخته شد.
بر اساس این گزارش عرضه روز جاری به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد. در مرحله اول ۲۵۰ میلیون سهم معادل ۲.۵ درصد از سهام این شرکت برای سرمایهگذاران واجد شرایط (صندوقهای سرمایهگذاری) روی میز فروش قرار گرفت.
طی این مرحله، کشف قیمت به روش ثبت سفارش در دامنه قیمتی ۱۴ هزار و ۳۳۴ ریال تا ۱۹ هزار ریال انجام شد. به این ترتیب ۸۸ صندوق سرمایهگذاری در فرایند کشف قیمت انتخاب رقابت کردند و این سهم در نرخ ۱۸ هزار و ۷۱۴ ریال کشف شد.
در مرحله دوم این عرضه اولیه که از ساعت ۱۲:۲۵ امروز سفارشگیری آن آغاز شد، ۱۵۰ میلیون سهم معادل ۱.۵ درصد سهام انتخاب برای سایر سرمایهگذاران روی میز فروش رفت.
طی این مرحله نیز عموم سرمایهگذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشفشده داشتند. بر همین اساس ۶۶۳ هزار و ۱۲۲ کد حقیقی و یک هزار و ۶۱۳ کد حقوقی طی این مرحله اقدام به خرید سهام انتخاب در قیمت ۱۸ هزار و ۷۱۴ ریال کردند.
مشاور این عرضه، شرکت کارگزاری حافظ، متعهد خرید شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و بازارگردان صندوق سرمایهگذاری اختصاصی بازارگردانی آسمان زاگرس بودند.
پیش از این در مراسم معارفه هلدینگ انتخاب الکترونیک آرمان، محمدحسین فهیمی مدیرعامل این مجموعه ضمن تشریح تاریخچه تأسیس انتخاب گفت: «انتخاب» بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در صنعت لوازم خانگی دارد، اما حیات و فعالیت تولیدی این مجموعه از سال ۱۳۶۸ بهطور رسمی آغاز شده و تا امروز فعالیت خود را گسترش داده است.
او با اشاره به اینکه عمده فعالیت این مجموعه در جهت تحقق ایجاد زنجیره تولید و تعمیق هرچه بیشتر تولید داخل در حوزه صنعت لوازم خانگی بوده است، افزود: زنجیره تولید و فروش در این مجموعه کامل است و از مواد اولیه تا تولید قطعه، ساخت محصول، لجستیک، فروش و خدمات پس از فروش در انتخاب وجود دارد.
فهیمی نگاه انتخاب برای ورود به بازار سرمایه را ورود یکباره کل هلدینگ به این بازار دانست و تأکید کرد: هرچند اجرای این فرایند سختتر از ورود مرحله به مرحله شرکتهای زیرمجموعه بود، اما با این تصمیم انتقال منافع و مشکل در ترکیب نوع سهامداری، ایجاد نخواهد شد.
مدیرعامل گروه انتخاب در ادامه با بیان اینکه این مجموعه بهعنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی، بیشترین سهم بازار را در تمام محصولات در اختیار دارد، گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود ۶ میلیون خانواده ایرانی محصولات این مجموعه را مصرف میکنند و در شبکه خدمات پس از فروش روزانه بین ۸۵۰۰ تا ۱۱ هزار خدماترسانی به خانههای مشتریان انجام میشود.