تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۹۱۶۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی شاخص بورس تا پایان سال

‌می‌متالز - طبق پیش‌بینی‌های یک کارشناس بازار سرمایه، شاخص کل بورس تا پایان سال می‌تواند به سطوح بالاتری برسد.

به گزارش می‌متالز، فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چه عواملی بر روند بازار سرمایه تا پایان سال اثر گذار است؟ تاکید کرد: افرایش شاخص بورس گاهی به علت ضعیف شدن قدرت اقتصادی یا افزایش ترس نسبت به آینده است البته آینده پیش روی بورس از تورم تبعیت می‌کند و به عبارتی درآمد‌های حاصل از فروش محصولات شرکت‌ها نیز با افزایش تورم زیاد می‌شود.

وی افزود: با افزایش تورم حاشیه سود شرکت‌ها کاهش مییابد، اما سود آن‌ها زیاد می‌شود این به معنی بهتر شدن وضعیت شرکت‌ها نیست، چون هم‌زمان با افزایش سود، قیمت تمام شده نیز افزایش پیدا می‌کند بنابراین گردش مالی شرکت‌ها در بازه زمانی ۴ الی ۵ ساله چندین برابر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازدهی شاخص هم وزن به اندازه تورم یعنی ۴۰ درصد است، گفت: از شاخص کل نیز مانند شاخص هم وزن انتظار داریم علاوه بر بازده ۱۰ درصدی بتواند به شاخص دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برسد، البته باید توجه کنیم که رشد شاخص لزوما به معنای بهبود وضعیت اقتصادی نیست، بلکه به دلیل کوچک‌تر شدن اقتصاد و ارزشمند‌تر شدن دارایی‌هایی مانند سهام است.

آقا بزرگی در پایان تاکید کرد: بازار سرمایه تا پایان سال رشد خواهد کرد البته ممکن است با حوادثی شُک مقطعی به بازار وارد شود، اما فارغ از این شُک‌ها شاخص می‌تواند به سطح دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برسد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده